Παρασκευή 29 Ιουνίου 2012

Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας : Τελικός 15ου Πανελλήνιου Διασυλλογικού Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου


Ολοκληρώνεται αύριο Σάββατο 30/6/2012  το 15ο Πανελλήνιο Διασυλλογικό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με την επωνυμία «Ακριτίδεια 2012» .
Στις 10.00 π.μ. και στο γήπεδο της Χαλκίδας θα πραγματοποιηθεί ο τελικός του πρωταθλήματος και η απονομή κυπέλων και μεταλλίων .

Πέμπτη 28 Ιουνίου 2012

Παληγιάννης Βασίλης : Ομιλία στην 81η Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ


ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ, ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ, ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ, ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 2011 - 2012
Ομιλία στην 81η Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ

Φίλε Πρόεδρε της Γ.Σ. του κλάδου μας,
Αγαπητοί συνάδελφοι και συνεργάτες του Δ.Σ. της ΔΟΕ,
Φίλες και φίλοι αντιπρόσωποι των συλλόγων όλης της χώρας,

Εύχομαι η Γ.Σ., μέσα από τις διαδικασίες ενός γόνιμου και δημιουργικού διαλόγου, να έχει τη μέγιστη δυνατή επιτυχία στις εργασίες της, έτσι ώστε τα αποτελέσματα να ανταποκρίνονται στην αγωνία, στις προσδοκίες και στα οράματα των χιλιάδων συναδέλφων μας που υπηρετούν τη δημόσια εκπαίδευση.
Πιστεύω πως όλοι μας έχουμε συνειδητοποιήσει πως η Γ.Σ. πραγματοποιείται σε μια χρονική περίοδο ιδιαίτερα κρίσιμη για την ελληνική κοινωνία, για τους εργαζόμενους της χώρας μας, για την εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς.
Οι εκπαιδευτικοί, όπως και ολόκληρη η ελληνική κοινωνία, παρακολουθούν με έντονη αγωνία αλλά και ελπίδα τις μετεκλογικές διεργασίες και προσδοκούν θετικές εξελίξεις.
Αναμένουν μια αλλαγή πολιτικής σ’ όλα τα επίπεδα. Αναμένουν μια νέα πορεία που θα βελτιώσει τη σημερινή κατάσταση, που θα δώσει ελπίδα για το αύριο των παιδιών μας, της πατρίδας μας.
Σ’ αυτή τη στιγμή οι αποφάσεις μας, οι ενέργειές μας, ο λόγος μας πρέπει να έχουν στόχο την ανατροπή της πολιτικής που μας υποβάθμισε οικονομικά, που μας περιόρισε τα εργασιακά μας δικαιώματα, που μας περιόρισε τα ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά μας δικαιώματα, που μας υποβάθμισε ως εκπαιδευτικούς και υποβάθμισε και τη δημόσια εκπαίδευση.

Συναδέλφισσες – συνάδελφοι
Ως εκπαιδευτικοί και πολίτες αυτής της χώρας ζήσαμε και ζούμε πρωτόγνωρες καταστάσεις.
Αφού η πολιτική που ακολουθήθηκε τα τελευταία χρόνια προκάλεσε έναν οικονομικό και όχι μόνο Αρμαγεδδώνα.
Με αποτέλεσμα σήμερα ουδείς να είναι σε θέση να προσδιορίσει τις συνέπειες αυτής της πολιτικής.
Το σίγουρο είναι πως η Ελληνική Οικονομία βυθίστηκε στη θανάσιμη παγίδα της ύφεσης και η κοινωνία συνθλίφθηκε.
Ζήσαμε και ζούμε μια συντελεσμένη καταστροφή με συνέπειες που πληθύνονται και μεγεθύνονται σαν χιονοστιβάδα.
Σήμερα ουδείς αμφισβητεί πως εκατοντάδες χιλιάδες συμπολίτες μας βιώνουν τον εφιάλτη της ανεργίας, μεταξύ αυτών και χιλιάδες εκπαιδευτικοί.
Εκατοντάδες χιλιάδες ζουν κάτω από τα όρια της φτώχειας, μεταξύ αυτών και χιλιάδες εκπαιδευτικοί.
Εκατοντάδες χιλιάδες οδηγούνται σε απόγνωση και κατάθλιψη, μεταξύ αυτών και εκπαιδευτικοί.
Το μοντέλο ζωής που γνώρισε η Ελλάδα της μεταπολίτευσης κατέρρευσε σε ελάχιστο χρόνο. Η σοσιαλιστική κυβέρνηση κατάφερε να μας οδηγήσει δεκαετίες πίσω, καταργώντας ιστορικές κατακτήσεις.

Η ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Όλα θυσιάστηκαν στο βωμό μιας υποτιθέμενης προσπάθειας εξοικονόμησης πόρων.
Δυστυχώς δεν έχουμε συνειδητοποιήσει τις αλλαγές που επήλθαν και εξακολουθούν να επέρχονται. Αλλαγές που άλλοτε θα προκαλούσαν σεισμικές αντιδράσεις.
Αλήθεια, ποιος από εμάς θα σκεφτόταν, όχι να το πίστευε, πως ο μισθός ενός νεοδιόριστου εκπαιδευτικού από 1.100 € θα πήγαινε στα 600 €. Ποιος θα σκεφτόταν πως και τα 600 € θα συνδέονταν με ένα βαθμολόγιο και μια μορφή αξιολόγησης, που μας γυρίζουν δεκαετίες πίσω; Μια αξιολόγηση που ο κλάδος όχι μόνο δε θα δεχθεί, αλλά είμαι σίγουρος πως με τον αγώνα του δε θα επιτρέψει να εφαρμοστεί.
Συνδυάστε το μισθό μας με τα χαράτσια, με τους φόρους και την καθημερινή οικονομική αφαίμαξη που συντελείται μέσω της κατάργησης της παρεχόμενης ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης για να πειστούμε πως ο έλληνας εκπαιδευτικός, ζώντας κάτω από τα όρια της φτώχειας και αδυνατώντας να ζήσει με αξιοπρέπεια, κλήθηκε να προσφέρει τις υπηρεσίες του σ’ ένα σχολείο υποβαθμισμένο. Ένα σχολείο χωρίς βιβλία, χωρίς θέρμανση, με λειτουργικές δαπάνες που δεν επέτρεπαν ούτε την αγορά κιμωλιών.
Ναι, αυτή είναι η πραγματικότητα. Η κα. Διαμαντοπούλου, η υπουργός της φωτοτυπίας, θυσίασε στο βωμό εξοικονόμησης πόρων το Δημόσιο σχολείο. Ο στόχος της λιγότερα σχολεία, λιγότεροι  και κακοπληρωμένοι εκπαιδευτικοί είχε ως αποτέλεσμα:
·                    Βιαστικά και ανεύθυνα να προχωρήσει σε καταργήσεις, συγχωνεύσεις και υποβιβασμούς σχολείων, όχι με βάση παιδαγωγικά κριτήρια, αλλά την εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού.
·                    Να προχωρήσει στην αναστολή λειτουργίας της μετεκπαίδευσης, για την «εξοικονόμηση» 1.500 εκπαιδευτικών, θυσιάζοντας έναν θεσμό 90 χρόνων.
·                    Να συρρικνώσει και να απαξιώσει το ολοήμερο σχολείο.
Συνδυάστε τα παραπάνω μέτρα:
o                   με τη μη χορήγηση νέων εκπαιδευτικών αδειών
o                   με την κατάργηση των γραφείων εκπαίδευσης
o                   με τον περιορισμό των αποσπάσεων στο εξωτερικό
o                   με τη μη εγγραφή 60.000 προνηπίων στα Δημόσια νηπιαγωγεία
o                   με την ακύρωση αντισταθμιστικών δράσεων
και αναλογιστείτε τις επιπτώσεις στην ποιότητα της εκπαίδευσης, αλλά και στους διορισμούς, στις μεταθέσεις, στις αποσπάσεις, στις μετατάξεις.
Θυμηθείτε τους 130 διορισμούς στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση το 2011, που προκάλεσαν σοκ, αφού ο Μ.Ο. της τελευταίας δεκαετίας ήταν 3.110 εκπαιδευτικοί, δηλαδή 96% λιγότεροι, για να κατανοήσετε τις επιπτώσεως της πολιτικής Διαμαντοπούλου.
Επιπτώσεις που τις βιώσαμε και στις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών.

ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ
Συγκεκριμένα
Φέτος, μετά από τη συνεργασία που είχαμε με το Διευθυντή του Γραφείου του κ. Μπαμπινιώτη, προχωρήσαμε στις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από περιοχή σε περιοχή με βάση τα κενά που οι Διευθυντές Εκπαίδευσης προσδιόρισαν.
Το ποσοστό ικανοποίησης των αιτήσεων μετάθεσης ανήλθε στο 24,32%, έναντι 15,25% της προηγούμενης χρονιάς. Ιδιαίτερα των δασκάλων από 9,97% ανήλθε στο 23,72%.
Ταυτόχρονα ικανοποιήθηκαν όλες οι αιτήσεις μετάθεσης συναδέλφων που ανήκαν στην ειδική κατηγορία, εν αντιθέσει με πέρυσι που η απύθμενη αναλγησία και η έλλειψη ανθρωπιάς της πολιτικής ηγεσίας δεν τις ικανοποίησαν.
Η αύξηση του ποσοστού σε σχέση με το περσινό ποσοστό, γιατί σε σχέση με το Μ.Ο. της τελευταίας δεκαετίας απέχει πολύ, είχε ως αποτέλεσμα την έντονη αντίδραση της υφυπουργού και των παρατρεχάμενων.
Απίστευτό κι όμως αληθινό.
Είναι αλήθεια πως την παρουσία της στο Υπουργείο την αντιληφτήκαμε με την παρέμβαση της στο θέμα μεταθέσεων. Να την χαίρονται όσοι την εκλέγουν.
Η στάση και η απειλή αποχώρησης από το Συμβούλιο με ταυτόχρονη καταγγελία σταμάτησαν την επιθυμία τους για μεταθέσεις στα περσινά επίπεδα.
Είναι να απορεί κανείς για το μένος κατά των εκπαιδευτικών.
Το ΚΥΣΠΕ για άλλη μια χρονιά αντιμετώπισε το πρόβλημα της ένταξης εκπαιδευτικών στην Ειδική κατηγορία. Συνάδελφοι με σοβαρότατα προβλήματα υγείας [82% αναπηρία] δεν εντάχτηκαν.
Με αφορμή το συγκεκριμένο πρόβλημα επιτρέψτε μου να κάνω κάποιες προτάσεις που αφορούν την αναγκαιότητα αλλαγής του νομοθετικού πλαισίου μεταθέσεων.
Συγκεκριμένα πρέπει άμεσα να προχωρήσουμε:
§                    στην κατάργηση της υποχρεωτικής διετούς παραμονής στον τόπο διορισμού και θεμελίωσης δικαιώματος μετάθεσης. Σήμερα που ο εκπαιδευτικός αντιμετωπίζει πρόβλημα επιβίωσης δεν χρειάζονται απαγορευτικές διατάξεις που του στερούν το δικαίωμα να βρεθεί μια ώρα γρηγορότερα κοντά στην οικογένειά του, κοντά στον τόπο συμφερόντων του.
§                    Στην τροποποίηση του άρθρου 13 του Π.Δ. 50/96 για την ένταξη νέων ασθενειών ίσης ή μεγαλύτερης βαρύτητας με τις υπάρχουσες στη σχετική νομοθεσία. Είναι ντροπή, συνάδελφοι με 82% αναπηρία να μην υπάγονται στην ειδική κατηγορία μεταθέσεων.
§                    Στην αναμοριοδότηση όλων των κριτηρίων και ιδιαίτερα της μοριοδότησης των χρόνων υπηρεσίας.
§                    Στην αντιμετώπιση του λαβύρινθου της ισχύουσας νομοθεσίας των μεταθέσεων για ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ.
§                    Στη θεσμοθέτηση συγκεκριμένων κριτηρίων μετάθεσης σε Διαπολιτισμικά, Μειονοτικά και Πειραματικά σχολεία.
§                    Και τέλος στην αναμοριοδότηση όλων των σχολικών μονάδων και την καταγραφή των δυσπρόσιτων σχολείων.
Σας ενημερώνω πως οι αμοιβαίες μεταθέσεις και οι ενστάσεις μεταθέσεων που έχουν υποβληθεί θα συζητηθούν στο συμβούλιο της Δευτέρας.

ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ
Σ’ ότι αφορά τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ αβίαστα μπορώ να πω πως δυστυχώς η χρονιά που διανύουμε (2011 – 2012) δεν έχει προηγούμενο σχετικά με την έλλειψη ουσιαστικού προγραμματισμού, για την ανευθυνότητα, ανικανότητα σκοπιμότητα, αναλγησία και έλλειψη ανθρωπιάς εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου μας.
Για πρώτη φορά, τουλάχιστον τα τελευταία 30 χρόνια, η πρώτη φάση των αποσπάσεων ολοκληρώθηκε μια μέρα πριν την έναρξη του σχολικού έτους.
Για πρώτη φορά η διοίκηση σε συνεννόηση με την πολιτική ηγεσία δεν έδινε στους αιρετούς τα κενά με βάση τα οποία θα πραγματοποιούνταν οι αποσπάσεις. Αρκούνταν σε γενικόλογες τοποθετήσεις και η προσπάθειά τους ήταν απροκάλυπτα προκλητική με στόχο τον πλήρη έλεγχο του αριθμού των αποσπάσεων.
Χρειάστηκε και η παρέμβαση της ΔΟΕ για να πραγματοποιηθεί η α’ φάση των αποσπάσεων.
Σε όσα κωμικοτραγικά συνέβησαν στις περσινές αποσπάσεις, σημειώστε την κατά προτεραιότητα απόσπαση των δήθεν πλεοναζόντων, την πρόσληψη αναπληρωτών σε περιοχές που δεν είχαν ικανοποιηθεί αιτήσεις συναδέλφων με 2-3 παιδιά και σοβαρά προβλήματα, και κυρίως την αυθαίρετη διαγραφή ονομάτων από τις προτάσεις του ΚΥΣΠΕ από την κα. Διαμαντοπούλου και πέστε μου ειλικρινά αν είχα δίκαιο ή όχι στις καταγγελίες μου για την πολιτική ηγεσία που τόνιζα την έλλειψη προγραμματισμού, τη ανευθυνότητα, την αναλγησία, την απύθμενη προκλητικότητα, κ.ά.
Στα όσα πρωτοφανή, ανεπίτρεπτα και απαράδεκτα διαδραματίστηκαν στο Υπουργείο Παιδείας σημειώστε ως θετικό την μοριοδότηση των κριτηρίων απόσπασης.
Εδώ ξεκαθαρίζω πως και τα προηγούμενα χρόνια οι αποσπάσεις πραγματοποιούνταν με κριτήρια (αριθμό παιδιών, χρόνια υπηρεσίας, λόγοι υγείας, κα.)
Πάντως και στις περσινές αποσπάσεις το ΚΥΣΠΕ ομόφωνα πρότεινε και αποσπάσεις έξω από την προβλεπόμενη διαδικασία για σοβαρούς λόγους και η πλειοψηφία με άνωθεν εντολές πρότεινε και αποσπάσεις χωρίς κριτήρια. Η φετινή χρονιά τελείωσε με παράπονα και απόλυτα δικαιολογημένες διαμαρτυρίες συναδέλφων.
Οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών θα έπρεπε να αντιμετωπίζονται με ιδιαίτερη προσοχή και υπευθυνότητα, ιδιαίτερα σήμερα που χιλιάδες συνάδελφοί μας βιώνουν εξαιρετικά προβλήματα εξαιτίας της οικονομικής εξαθλίωσης.
§                    Οι αποσπάσεις πρέπει να πραγματοποιηθούν φέτος εγκαίρως
§                    Στις περιοχές που δεν θα ικανοποιηθούν αιτήσεις απόσπασης εκπαιδευτικών να μην προσληφθούν αναπληρωτές
§                    Οι αποσπάσεις των ειδικοτήτων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να προηγηθούν αυτών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
§                    Δικαίωμα αίτησης απόσπασης θα πρέπει να δοθεί σ’ όλους τους εκπαιδευτικούς, ακόμα και στους νεοδιόριστους, αν αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα
§                    Με βάση την εγκύκλιο, στις κατά προτεραιότητα αποσπάσεις υπάγονται μεταξύ άλλων και οι σύζυγοι προσωπικού δημοτικής αστυνομίας. Εν τοιαύτη περιπτώσει γιατί δεν πρέπει να υπαχθούν στις κατ’ εξαίρεση αποσπάσεις και οι σύζυγοι εκπαιδευτικών;
Τέλος θεωρώ δεδομένη την αναμοριοδότηση των κριτηρίων για ένα πιο δίκαιο σύστημα αποσπάσεων.
Κλείνοντας το θέμα των αποσπάσεων, θέλω να τονίσω πως οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών δεν εξυπηρετούν μόνο τους ίδιους αλλά και την υπηρεσία και το δημόσιο σχολείο και δεν νομίζω ότι χρειάζεται ιδιαίτερη ανάλυση για να γίνει κατανοητό.

ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ
Μετά το θρίαμβο της ημετεροκρατίας, παρεοκρατίας, της φαυλότητας και της αναξιοκρατίας που επικράτησαν στις επιλογές Διευθυντών Εκπαίδευσης το 2010, ακολούθησαν οι επιλογές Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού, οι επιλογές Διευθυντών Σχολείων και τέλος οι επιλογές Σχολικών Συμβούλων.
·                    Στην επιλογή Συντονιστών Εκπαίδευσης δυστυχώς επικράτησε η λογική της ημετεροκρατίας αδιαφορώντας για την αναγκαιότητα να επιλεγούν οι καταλληλότεροι, ώστε η εκπροσώπηση της χώρας μας στο εξωτερικό να έχει το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα προς όφελος των ελληνοπαίδων εξωτερικού.
·                    Στην επιλογή Διευθυντών Σχολείων η τότε πολιτική ηγεσία, αφού έθεσε υπό πλήρη έλεγχο τα συμβούλια επιλογής για να έχει το μέγιστο επιθυμητό αποτέλεσμα, θυσίασε κι εδώ την αξιοκρατία στο βωμό μικροπαραταξιακών συμφερόντων, επιβεβαιώνοντας την προσπάθεια της πολιτικής ηγεσίας για πλήρη έλεγχο της διοικητικής πυραμίδας της εκπαίδευσης.
Η επιλογή Σχολικών Συμβούλων ολοκληρώθηκε αρχές Ιανουαρίου, με αποκλεισμούς, διαμαρτυρίες και παράπονα.
Η επιλογή Σχολικών Συμβούλων έγινε σίριαλ αφού αντί να προηγηθεί όλων των άλλων επιλογών στελεχών εκπαίδευσης, εντέλει πραγματοποιήθηκε μετά τις επιλογές Διευθυντών Εκπαίδευσης και Διευθυντών Σχολείων. Είναι αυτονόητο πως λόγοι πολιτικής σκοπιμότητας επέβαλαν την παραπάνω διαδικασία.
Το μελανότερο γεγονός στην επιλογή Σχολικών Συμβούλων αποτέλεσε ο αποκλεισμός υποψηφίων που ανέλαβαν καθήκοντα Διευθυντών Σχολείων και μάλιστα εν μέσω της διαδικασίας με βάση τροπολογία που κατατέθηκε το καλοκαίρι. Μια ακόμη απόδειξη του τρόπου λειτουργίας της πρώην Υπουργού αφού έναν νόμο που η ίδια κατέθεσε και ψήφισε τον κατάντησε κουρελόχαρτο θυσιάζοντας τον στο βωμό των κομματικών σκοπιμοτήτων.
575 δάσκαλοι (ποσοστό μεγαλύτερο του 50% των υποψηφίων) αξιόλογοι, με προσόντα και διάθεση προσφοράς υποχρεώθηκαν να θέσουν εαυτούς εκτός διαδικασίας. Οι σκοπιμότητες επικράτησαν της λογικής. Εύλογες οι διαμαρτυρίες και τα παράπονα των αποκλεισθέντων.
Από τους 563 δασκάλους, 153 νηπιαγωγούς και τους 77 υποψηφίους Ειδικής Αγωγής που συμμετείχαν τελικά στη διαδικασία υπέβαλαν ενστάσεις για τη μοριοδότηση 362 συνάδελφοι για 617 λόγους. Κυρίως οι ενστάσεις αφορούσαν το συγγραφικό έργο (203) και τους τίτλους σπουδών (91). Από τις παραπάνω ενστάσεις έγιναν δεκτές 215.
Ταυτόχρονα, υπήρξαν 30 αλλαγές στη μοριοδότηση υποψηφίων μετά από επανέλεγχο, 30 αλλαγές κατά τη διάρκεια των συνεντεύξεων καθώς επίσης και 5 αλλαγές μετά το πέρας των συνεντεύξεων.
Με βάση τις ενστάσεις και το Ν. 3848/2010, θέλω να επισημάνω τα εξής:
·                    Τα κέντρα και τα παράκεντρα λειτούργησαν ικανοποιητικά στην προσπάθεια ενημέρωσης του συμβουλίου με στοιχεία που άγνωστο από πού αντλούσαν, προκειμένου να αφαιρεθούν μόρια από συγκεκριμένους υποψηφίους (….)
·                    Η συνάφεια των περιεχομένων των διδακτορικών και μεταπτυχιακών επιδέχεται πολλών ερμηνειών και κατ’ επέκταση αμφισβητήσεων. Εύλογες οι διαμαρτυρίες πολλών υποψηφίων.
Επίσης, είναι άδικο ένας διδακτορικός ή μεταπτυχιακός τίτλος που κρίνεται μη συναφής με τις Επιστήμες της Αγωγής ή τη Διοίκησης της Εκπαίδευσης να μη μοριοδοτείται αλλά όπως προβλέπεται από το Ν. 3848/10 να μοριοδοτείται με 3 μονάδες πτυχίο ΤΕΙ ή Πανεπιστημίου ανεξάρτητα από συνάφεια. Εύλογες οι διαμαρτυρίες και τα παράπονα των συναδέλφων, αλλά, δυστυχώς, αυτό προβλέπονταν από την κείμενη νομοθεσία.
·                    Η αξιολόγηση του συγγραφικού έργου έγινε με βάση τις προϋποθέσεις που προέβλεπε ο Ν.3848/10 και ανεξάρτητα από την ποιότητα του έργου.
Κύριο ρόλο στη μοριοδότηση του συγγραφικού έργου έπαιξε η ποσότητα και όχι η ποιότητα.
Εύλογο να διαμαρτύρονται αυτοί που πίστευαν πως είχαν αξιόλογο και ποιοτικό συγγραφικό έργο.
Οι συνεντεύξεις πραγματοποιήθηκαν σε καλό κλίμα. Χωρίς αυτό, βεβαίως, να οφείλεται όπως ισχυρίζονται «κάποιοι» στη μαγνητοφώνηση των συνεντεύξεων, αφού, κατά τη γνώμη μου, η μαγνητοφώνηση έγινε για το «θεαθήναι», για επικοινωνιακούς λόγους.
Απόδειξη, ένα χρόνο μετά την επιλογή των Διευθυντών Εκπαίδευσης η υπηρεσία σε αίτημά μου για χορήγηση των μαγνητοφωνημένων πρακτικών του παραπάνω Συμβουλίου Επιλογής απάντησε εγγράφως πως «δεν μπορεί επί του παρόντος να ικανοποιηθεί επειδή δεν έχει ξεκινήσει η διαδικασία της απομαγνητοφώνησης…»
Άραγε, πότε σκοπεύουν να ξεκινήσει αυτή η διαδικασία; Την επόμενη δεκαετία; Το ίδιο ακριβώς θα συμβεί και με τα μαγνητοφωνημένα πρακτικά του Συμβουλίου Επιλογής Σχολικών Συμβούλων.
Οι συνεντεύξεις σε συνδυασμό με τα μοριοδοτούμενα κριτήρια έδωσαν τη δυνατότητα να διαπιστώσουμε για άλλη μια φορά πως ο Κλάδος διαθέτει ένα αξιόλογο και αξιόμαχο δυναμικό.
Αμέσως μετά την επιλογή Σχολικών Συμβούλων προχωρήσαμε στην επιλογή προϊσταμένων επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης, χωρίς σαφή και ενιαία κριτήρια, αλλά και με παράτυπες επιλογές, αφού όσοι εξ αυτών ήταν Υποδιευθυντές ΠΕΚ και με βάση γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του κράτους δεν μπορούσαν να επιλεγούν ως προϊστάμενοι καθοδήγησης. Τα συμπεράσματα δικά σας.
Ενδεχομένως αυτό να ωχριά μπροστά στην προδήλως παράνομη, κατά την άποψή μου, τοποθέτηση συναδέλφου σε θέση Σχολικού Συμβούλου χωρίς συμμετοχή στη διαδικασία επιλογής, επικαλούμενη την ρουσφετολογική διάταξη του Ν.3879/10.
Και εδώ θέλω να εκφράσω δημόσια και το παράπονό μου γιατί ούτε η ΔΟΕ, ούτε κανείς άλλος πήρε θέση.
Αλήθεια συμφωνεί κανείς πως ο καθένας μπορεί να ερμηνεύει κατά το δοκούν την κείμενη νομοθεσία για την εξυπηρέτηση ημετέρων;
Αλήθεια συμφωνεί κανείς με μια άκρως ρουσφετολογική διάταξη με βάση την οποία κομματικά στελέχη που τοποθετήθηκαν σε διάφορες θέσεις με τη λύση της σχέσης εργασίας τους σ’ αυτές τις θέσεις να υπηρετούν ως Σχ. Σ. και μάλιστα στις περιοχές που επιθυμούν;
Τότε, γιατί δεν υπήρξε αντίδραση;
Η ΔΟΕ, έστω και τώρα, να απαιτήσει την άμεση κατάργηση της συγκεκριμένης ρουσφετολογικής διάταξης και ταυτόχρονα να ζητήσει την αποκατάσταση της νομιμότητας σ’ ότι αφορά την τοποθέτηση συναδέλφου σε θέση Σχολικών Συμβούλων.
Κλείνοντας το κεφάλαιο επιλογές πρέπει να τονίσω την αδήριτη ανάγκη η ΔΟΕ να συζητήσει και να διαμορφώσει θέσεις σχετικά με την επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης, καθώς επίσης και για τον ρόλο τους, ώστε να προστατευτούν οι θεσμοί προς όφελος της εκπαίδευσης αλλά και των υπηρετούντων τους θεσμούς και επιτέλους να σταματήσει το «ράβε ξήλωνε» που συνδέετε με τις αλλαγές των Κυβερνήσεων.

ΠΑΡΑΙΤΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Ένα άλλο θέμα που απασχόλησε το ΚΥΣΠΕ ήταν οι παραιτήσεις των εκπαιδευτικών.
Κατ’ επανάληψη έχω τονίσει την αντισυνταγματικότητα του νόμου.
Ο περιορισμός στις παραιτήσεις των εκπαιδευτικών κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους δεν εξυπηρετεί κανέναν.
Η μόνη δέσμευση θα έπρεπε να είναι η ενημέρωση των υπηρεσιών ένα μήνα πριν την παραίτηση για την κάλυψη του κενού που θα δημιουργηθεί.
Ως ΚΥΣΠΕ, είναι γνωστό, πως κάνουμε δεκτές όλες τις παραιτήσεις των συναδέλφων μας κατά τη διάρκεια του διδακτικού έργου.
Τις τελευταίες παραιτήσεις που εγκρίθηκαν από το ΚΥΣΠΕ στις 21/3/12 και 4/4/12, με αποκλειστική ευθύνη της πρώην υφυπουργού την αρμοδιότητα των οποίων είχε, δεν υπογράφτηκαν.
Δυστυχώς και η υπηρεσιακή υπουργός, όχι μόνο δεν τις υπέγραψε, αλλά ο Διευθυντής της απείλησε με παραπομπή το Συμβούλιο στον επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης για μη εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας με σκοπό να ευνοηθούν εκπαιδευτικοί.
Φανταστείτε να έμεναν μετά τις εκλογές, ποια θα ήταν η συμπεριφορά τους.
Ο περιορισμός δε που μπήκε στην υποβολή αιτήσεων από 1 έως 10/7 καταλαβαίνεται ποιους εξυπηρετεί.
Η ΔΟΕ άμεσα πρέπει να ζητήσει την άρση κάθε διάταξης που περιορίζει το δικαίωμα του εκπαιδευτικού να παραιτείται όποτε εκείνος κρίνει σκόπιμο και ωφέλιμο για τον ίδιο.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ
Σας ενημερώνω πως από την 1/9/2011 το Συμβούλιο Επιλογής Διευθυντών Εκπαίδευσης και από τις 24/2/2012 το Συμβούλιο Επιλογής Σχολικών Συμβούλων δεν λειτουργούν. Με αποτέλεσμα πολλά θέματα να παραμένουν σε εκκρεμότητα.
Η αδιαφορία της πρώην πολιτικής ηγεσίας στα ύψη.

ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΑ  ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ - Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΙΡΕΤΟΥ
Ως γνωστό με βάση το Ν.4057/12 παύουν οι αιρετοί να συμμετέχουν στα πειθαρχικά Συμβούλια. Τις επιπτώσεις θα τις δούμε σύντομα.
Με αφορμή αυτή την ενέργεια της προηγούμενης κυβέρνησης που αποσκοπεί στην υποβάθμιση του κύρους και του ρόλου των αιρετών, επιτρέψτε μου να τονίσω την αδήριτη ανάγκη το Συνδικαλιστικό Κίνημα με ομοφωνία και ομοψυχία να στηρίξει το θεσμό των αιρετών εκπροσώπων του κλάδου μας σ’ όλα τα επίπεδα.
Οι αιρετοί σ’ όλα τα συμβούλια με συνέπεια και αίσθημα ευθύνης αγωνίζονται για την ισονομία και την ίση μεταχείριση όλων, χωρίς διακρίσεις, περιφρουρώντας την αξιοπρέπεια και την προσωπικότητα των εκπαιδευτικών.
Η εκπροσώπηση των εργαζομένων στα κέντρα λήψης των αποφάσεων που τους αφορούν προάγει τους δημοκρατικούς θεσμούς και εμπνέει στους εκπροσωπούμενους αίσθημα ασφάλειας και απονομής δικαιοσύνης.
Επομένως είναι χρέος όλων μας να υπερασπιστούμε και να προστατεύσουμε το θεσμό του αιρετού. Το θεσμό που επιβλήθηκε με αγώνες από τον κλάδο, που υφάνθηκε με τα οράματα του κλάδου.
Αν κάποιοι δεν ανταποκρίνονται στο ρόλο και την αποστολή τους και με τη συμπεριφορά τους, με τις ενέργειές τους προκαλούν, απομονώστε τους.
Το θεσμό όμως κρατείστε τον ψηλά.
Σ’ ότι μ’ αφορά με όραμα, αποφασιστικότητα, συνέπεια και αίσθημα ευθύνης θα συνεχίσω να προσφέρω τις υπηρεσίες μου στον κλάδο, με την ελπίδα πως δε θα διαψεύσω τις προσδοκίες της παράταξης μου της Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε., που με την ψήφο των μελών της υπηρετώ αυτό το θεσμό, αλλά κυρίως να μη διαψεύσω τις προσδοκίες όλων των συναδέλφων μου ανεξάρτητα του που ανήκουν.
Θα είμαι πάντα στη διάθεσή σας, πάντα κοντά στον κάθε συνάδελφο για κάθε δίκαιο και νόμιμο αίτημά του και ταυτόχρονα θα συνεχίσω να παλεύω μαζί σας ώστε το Συνδικαλιστικό Κίνημα να αλλάξει, να βρει τη χαμένη του ταυτότητα, να αποκτήσει κύρος, ζωντάνια, δύναμη, αποτελεσματικότητα, να κεφαλαιοποιήσει τη συσσωρευμένη οργή και αγανάκτηση των συναδέλφων σε δύναμη αποτελεσματικής παρέμβασης.
Κλείνοντας, εύχομαι ειλικρινά η 81η Γ.Σ. μέσα από τις διαδικασίες ενός γόνιμου και δημιουργικού διαλόγου να έχει τη μέγιστη δυνατή επιτυχία στις εργασίες της, έτσι ώστε στο τέλος των εργασιών να πέμψει ένα μήνυμα ενότητας, αισιοδοξίας, τόλμης, αποφασιστικότητας, αγωνιστικότητας προς όλες τις κατευθύνσεις για να έχει την ελπίδα υπεράσπισης της παιδείας ως ύψιστου αγαθού, να στηρίξει και να ενισχύσει τη δημόσια εκπαίδευση, να ανατρέψει όλες τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές, να διεκδικήσει την έμπρακτη αναγνώριση του ρόλου και της αποστολής μας ως λειτουργών της εκπαίδευσης και να αποτρέψει ταυτόχρονα τυχών νέα καταιγίδα αντιλαϊκών μέτρων.
Όλοι μαζί μπορούμε. Το οφείλουμε στα παιδιά μας. Το όραμά μας για μια καλύτερη παιδεία, για μια καλύτερη Ελλάδα πρέπει να γίνει έργο μας.
Ευχαριστώ τα μέλη του Δ.Σ. της ΔΟΕ, όλους εσάς τους αντιπροσώπους και μέσω υμών όλους τους συναδέλφους μας για τη συνεργασία.
Πάντα στη διάθεσή σας.
Ευχαριστώ.

Κυριακή 24 Ιουνίου 2012

Η εισήγησή μου στην 81η Γενική Συνέλευση της Δ.Ο.Ε. στις 22 Ιουνίου 2012


Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Ονομάζομαι Μπλέτσας Χρήστος, έχω την τιμή να είμαι Πρόεδρος της Συλλογικής Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. Χαλκίδας και να εκπροσωπώ τους Συναδέλφους μου από το Σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας.
          Άκουσα με προσοχή τους προηγούμενους ομιλητές και οφείλω να ομολογήσω ότι τις κρίσιμες τούτες στιγμές που περνάει η κοινωνία και η χώρα μας περίμενα περισσότερες ψύχραιμες και ρεαλιστικές φωνές.
          Δυστυχώς η κρίση δεν είναι μόνο οικονομική, είναι βαθειά δομική και κοινωνική.
          Στις δύσκολες μέρες που βιώνουμε όλοι μας έχουμε ανάγκη από ένα συνδικάτο ισχυρό και ικανό, οδηγό και συμπαραστάτη, όχι απλό διαχειριστή μιας ζοφερής πραγματικότητας.
          Πιστεύω πως όλοι μας πρέπει να κάνουμε την αυτοκριτική μας και να πράξουμε τα δέοντα έτσι ώστε η αρνητική εικόνα που δίκαια ή άδικα οι συνάδελφοί μας έχουν σχηματίσει για εμάς να αλλάξει και να ανακάμψουμε ως κίνημα.
          Πρέπει μόνοι μας να θέσουμε τους θεσμικούς περιορισμούς έτσι ώστε να γίνουμε δημιουργικοί και αποτελεσματικοί.
          Πρέπει να απαλλάξουμε τους συναδέλφους μας από όποιους μηχανισμούς ποδηγέτησης της πολιτικής ηγεσίας συνεχίζουν να υπάρχουν και να κρατούν σε ομηρία χιλιάδες συναδέλφους μας , κυρίως τους νέους.
          Είναι θετικά τα βήματα που απαλλάσσουν τους συναδέλφους μας από αναξιοκρατικές και μη αξιόπιστες διαδικασίες αποσπάσεων και μεταθέσεων, έστω κι αν τα βήματα αυτά γίνονται αργά και «με κουτσά πόδια».
          Πρέπει όμως να επισημάνω στο σημείο αυτό μερικά σημαντικά κατ’ εμέ σημεία στα οποία η Δ.Ο.Ε. πρέπει να πάρει θέση!
          1) Ορθά οι δύο αιρετοί του ΚΥΣΠΕ επισήμαναν στο σώμα την απόφαση του υπουργείου Μεταρρύθμισης αναφορικά με τη μη δυνατότητα υποψηφιότητας εκπαιδευτικών στα υπηρεσιακά συμβούλια, αν αυτοί δεν έχουν τουλάχιστον το βαθμό Γ΄.
          Οφείλω να συγχαρώ τους συναδέλφους αιρετούς όλης της Ελλάδας γιατί για να γίνουν αιρετοί πρέπει να έχουν τουλάχιστον 15 έτη ευδόκιμης υπηρεσίας, πανεπιστημιακές σπουδές και να τιμηθούν από τους συναδέλφους τους με την ψήφο τους. Την ίδια στιγμή για να γίνεις βουλευτής στην Ελλάδα πρέπει να είσαι 25 ετών, δε χρειάζεται να έχεις ούτε μία μέρα σε δουλειά αλλά μπορείς να είσαι γόνος γνωστής πολιτικής οικογένειας.
          Προφανώς το να αποφασίζεις για την εφαρμογή του νόμου σε ένα υπηρεσιακό συμβούλιο είναι πιο δύσκολο από το να νομοθετείς!
          2) Επειδή κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου αρκετά πολιτικά γραφεία, εκμεταλλευόμενα την εύλογη επιθυμία των νεότερων συναδέλφων, έταζαν αφειδώς σε πολλούς εκπαιδευτικούς που βρίσκονται μακριά από τον τόπο συμφερόντων τους ότι θα τους αποσπάσουν στο βουλευτικό τους γραφείο. Αυτό οδήγησε σε εκλογική ομηρία τους συναδέλφους και τις οικογένειές τους. Το καταγγέλλω και καλώ τη Δ.Ο.Ε. να πάρει θέση και να ζητήσει οι αποσπάσεις στα βουλευτικά γραφεία να γίνονται μονο υπό την προϋπόθεση ο ενδιαφερόμενος εκπαιδευτικός ή ο/η σύζυγός του να υπηρετούν στο συγκεκριμένο ΠΥΣΠΕ έτσι ώστε να μη μπορεί κανείς να θέτει σε ομηρία τους συναδέλφους μας.
          Αποσπάσεις σε βουλευτικά γραφεία ασφαλώς και πρέπει να γίνονται όμως υπό όρους και ξεκάθαρο θεσμικό πλαίσιο.
          3) Όσον αφορά τη χρηματική αποζημίωση σε συνεδριάσεις και δράσεις της Δ.Ο.Ε. πιστεύω ότι η λογική της εφάπαξ αποζημίωσης δεν είναι σωστή, είναι μεγάλο, ουσιαστικό λάθος.
          Προσωπικά δε δέχτηκα να πάρω καμία αποζημίωση για τη συμμετοχή μου στη Δ.Ο.Ε. κι ας ξέρω ότι τα οικονομικά μου δε μου επιτρέπουν  να ξοδεύω περισσότερα χρήματα για τέτοιες ενέργειες.
       Απέδωσα όλο το ποσό στο Ταμείο του Συλλόγου μου για να το αξιοποιήσουμε όλοι μαζί προς όφελος των συναδέλφων.
          Προτείνω η αποζημίωση να καθορίζεται κεντρικά με ανώτατο όριο εξόδων για κάθε σύλλογο και κάθε σύνεδρος να παίρνει την αποζημίωσή του ανάλογα με τα παραστατικά εξόδων που προσκομίζει.
          4) Άλλη μια σημαντική παράμετρος που θα ήθελα να εξετάσει η Δ.Ο.Ε. είναι η μετονομασία του Υπουργείου Παιδείας.
          Αν δεν υπάρχει τυπογραφικό λάθος ή λάθος εκ παραδρομής, η νέα ονομασία του Υπουργείου Παιδείας είναι Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
          Πάει ο όρος «Εθνικής», πάει ο όρος «Θρησκευμάτων»!
          Επειδή κάθε πράξη και λέξη έχει σημαντική και σπουδαία σημασία καλώ τα μέλη της Δ.Ο.Ε. και τη Γενική Συνέλευση να πάρουν θέση και να καταγγείλουν την απουσία αυτών των δύο σπουδαιότατων για την Ελλάδα όρων!
          Τίποτα δεν είναι τυχαίο, συνάδελφοι!
          5) Τέλος αναφορικά με την αξιολόγηση, καλώ τη Δ.Ο.Ε. να επικαιροποιήσει τις θέσεις της, να μην εφησυχάζει και γνωστοποιήσει τις αποφάσεις της σε όλους.
          Πιστεύω ότι χρειαζόμαστε την αξιολόγηση με συγκεκριμένα παιδαγωγικά και επιστημονικά κριτήρια. Δεν είμαστε μόνο εργαζόμενοι, είμαστε κι επιστήμονες με θεσμικό ρόλο στην κοινωνία και με σοβαρό και κοινωνικό έργο.
          Ξεκάθαρες κουβέντες τώρα!
          Κλείνοντας, και μιλώντας ως μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Δασκάλων Χαλκίδας θα ήθελα να σας καλέσω όλους στη φιλόξενη πόλη μας, τη Χαλκίδα, στις 26 έως 29 Ιουνίου για να παρακολουθήσετε τα 15α Ακριτίδεια, το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου ομάδων Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας που μάλιστα έχει και διεθνείς συμμετοχές, της Μάλτας και της Κύπρου, αν και για εμένα η συμμετοχή της Κύπρο δεν είναι διεθνής γιατί Ελλαδίτες και Κύπριοι είμαστε αδέρφια, είμαστε ένα έθνος.
          Σας ευχαριστώ που με ακούσατε κι εύχομαι σε όλους καλή δύναμη γιατί οι αγώνες είναι μπροστά μας.




Τετάρτη 20 Ιουνίου 2012

Λούκας Παναγιώτης - Μπλέτσας Χρήστος : Συμπληρώνοντας τη δήλωση τοποθέτησης - μετάθεσης - διορισμού. Τι να δηλώσω;

            Οι εκπαιδευτικοί (και όχι μόνο)  πολλές φορές κατά τη διάρκεια της καριέρας μας καλούμαστε να συμπληρώσουμε αιτήσεις μετάθεσης ή τοποθέτησης η οποία θα καθορίσει τον τόπο εργασίας μας.
          Για τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν στο ΠΥΣΠΕ Εύβοιας η προθεσμία υποβολής δήλωσης  μετάθεσης- οριστικής τοποθέτησης είναι μέχρι τις 29-6-2012.
          Οι πίνακες με τα οργανικά κενά για το ΠΥΣΠΕ Ν. Εύβοιας είναι :

ΚΕΝΕΣ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ 2012
ΜΟΡΙΑ
ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΚΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ
Α
12/θ
6ο ΔΗΜ. ΣΧ. ΧΑΛΚΙΔΑΣ
1
Α
12/θ
7ο ΔΗΜ. ΣΧ. ΧΑΛΚΙΔΑΣ
2
Α
12/θ
13ο ΔΗΜ. ΣΧ. ΧΑΛΚΙΔΑΣ
1
Α
12/θ
ΔΗΜ. ΣΧ. ΒΑΘΕΩΣ ΑΥΛΙΔΑΣ
1
Α
9/θ
ΔΗΜ. ΣΧ. ΠΑΡΑΛΙΑΣ ΑΥΛΙΔΑΣ
1
Α
8/θ
2ο ΔΗΜ. ΣΧ. ΝΕΑΣ ΑΡΤΑΚΗΣ
1
Α
6/θ
4ο ΔΗΜ. ΣΧ. ΝΕΑΣ ΑΡΤΑΚΗΣ
1
Α
6/θ
1ο ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΡΕΤΡΙΑΣ
2
Α
12/θ
2ο ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΡΕΤΡΙΑΣ
1
Α
12/θ
2ο ΔΗΜ. ΣΧ. ΨΑΧΝΩΝ
2
Α
6/θ
3ο ΔΗΜ. ΣΧ. ΨΑΧΝΩΝ
2
Β
3/θ
ΔΗΜ. ΣΧ. ΠΙΣΣΩΝΑ
1
Γ
2/θ
ΔΗΜ. ΣΧ. ΑΝΩ ΣΤΕΝΗΣ
1
Γ
12/θ
2ο ΔΗΜ. ΣΧ. ΙΣΤΙΑΙΑΣ
3
Γ
6/θ
ΔΗΜ. ΣΧ ΑΙΔΗΨΟΥ
1
Γ
4
ΔΗΜ. ΣΧ ΡΟΒΙΩΝ
1
Δ
3/θ
ΔΗΜ. ΣΧ  ΤΑΞΙΑΡΧΗ ΩΡΕΩΝ
1
Δ
4
ΔΗΜ. ΣΧ ΑΓΙΑΣ ΑΝΝΑΣ
1
Δ
6/θ
ΔΗΜ. ΣΧ. ΜΑΝΤΟΥΔΙΟΥ
1
Δ
6/θ
ΔΗΜ. ΣΧ. ΠΡΟΚΟΠΙΟΥ
1
Ε
1/θ
ΔΗΜ. ΣΧ. ΑΓΔΙΝΩΝ
1
ΣΤ
1/θ
ΔΗΜ. ΣΧ. ΚΡΥΟΝΕΡΙΤΗ
1
Δ
12/θ
1ο ΔΗΜ. ΣΧ. ΚΑΡΥΣΤΟΥ
1
Δ
12/θ
2ο ΔΗΜ. ΣΧ. ΚΑΡΥΣΤΟΥ
1
Ε
1/θ
ΔΗΜ. ΣΧ. ΑΡΓΥΡΟΥ
1
Ε
2/θ
ΔΗΜ.ΣΧ. ΖΑΡΑΚΩΝ
1
Ε
6/θ
ΔΗΜ. ΣΧ. ΜΑΡΜΑΡΙΟΥ
1
Ε
6/θ
ΔΗΜ. ΣΧ. ΝΕΩΝ ΣΤΥΡΩΝ
2
Η
1/θ  
ΔΗΜ. ΣΧ. ΚΑΛΛΙΑΝΩΝ
1
Θ
1/Θ
ΔΗΜ. ΣΧ. ΑΜΥΓΔΑΛΙΑΣ
2
Γ
6/θ
1ο ΔΗΜ. ΣΧ. ΚΥΜΗΣ
1
Δ
8/θ
ΔΗΜ. ΣΧ. ΚΟΝΙΣΤΡΩΝ
1
Δ
3/θ
ΔΗΜ. ΣΧ. ΝΕΟΧΩΡΙΟΥ
1
ΣΥΝΟΛΟ
41
ΚΕΝΕΣ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
ΜΟΡΙΑ
ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΚΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ
Α
2/θ
22ο ΝΗΠ. ΧΑΛΚΙΔΑΣ
1
Α
2/θ
26ο ΝΗΠ. ΧΑΛΚΙΔΑΣ
1
Α
2/θ
2ο ΝΗΠ. ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ
1
Α
2/θ
ΝΗΠ. ΑΦΡΑΤΙΟΥ
1
Γ
1/θ
ΝΗΠ. ΑΝΩ ΣΤΕΝΗΣ
1
Α
1/θ
2ο ΝΗΠ. ΠΑΡΑΛΙΑΣ ΑΥΛΙΔΑΣ
1
Β
1/θ
ΝΗΠ. ΚΑΣΤΕΛΛΑΣ
1
Γ
1/θ
ΝΗΠ. ΚΑΘΕΝΩΝ
1
Γ
1/θ
ΝΗΠ. ΣΤΑΥΡΟΥ
1
Α
2/θ
1ο ΝΗΠ. ΝΕΑΣ ΑΡΤΑΚΗΣ
1
Γ
1/θ
ΝΗΠ. ΝΕΡΟΤΡΙΒΙΑΣ
1
Γ
1/θ
ΝΗΠ. ΜΑΚΡΥΚΑΠΑΣ
1
Α
2/θ
2ο ΝΗΠ. ΑΜΑΡΥΝΘΟΥ
1
Γ
2/θ
2ο ΝΗΠ. ΚΥΜΗΣ
1
Δ
2/θ
ΝΗΠ. ΑΥΛΩΝΑΡΙΟΥ
1
ΣΤ
1/θ
ΝΗΠ. ΜΕΤΟΧΙΟΥ
2
ΣΤ
1/θ
ΝΗΠ. ΣΤΡΟΠΩΝΩΝ
1
Ζ
2/θ
3ο ΟΛΟΗΜ. ΝΗΠ. ΣΚΥΡΟΥ
1
Γ
2/θ
2ο ΝΗΠ. ΙΣΤΙΑΙΑΣ
3
Δ
1/θ
ΝΗΠ. ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΛΙΧΑΔΑΣ
1
Γ
2/θ
ΝΗΠ. ΑΙΔΗΨΟΥ
1
Δ
1/θ
ΝΗΠ. ΠΕΥΚΙΟΥ
1
Γ
2/θ
ΝΗΠ. ΡΟΒΙΩΝ
1
Ε
1/θ
ΝΗΠ. ΣΤΥΡΩΝ
1
ΣΤ
1/θ
ΝΗΠ. ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
1
Δ
2/θ
3ο ΝΗΠ. ΚΑΡΥΣΤΟΥ
1
Δ
2/θ
4ο ΝΗΠ. ΚΑΡΥΣΤΟΥ
1
ΣΥΝΟΛΟ
30
ΚΕΝΕΣ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΜΕΑ ΔΑΣΚΑΛΩΝ
ΜΟΡΙΑ
ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΚΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ
Α
12/θ
2ο ΔΗΜ. ΣΧ. ΧΑΛΚΙΔΑΣ
1
Α
12/θ
6ο ΔΗΜ. ΣΧ. ΧΑΛΚΙΔΑΣ
1
Α
12/θ
9ο ΔΗΜ. ΣΧ. ΧΑΛΚΙΔΑΣ
1
Α
9/θ
ΔΗΜ. ΣΧ. ΠΑΡΑΛΙΑΣ ΑΥΛΙΔΑΣ
1
Α
6/θ
ΕΙΔΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΑΛΚΙΔΑΣ
3
Α
6/θ
1ο ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΡΕΤΡΙΑΣ
1
Α
12/θ
ΔΗΜ. ΣΧ. ΑΜΑΡΥΝΘΟΥ
1
Α
12/θ
2ο ΔΗΜ. ΣΧ. ΨΑΧΝΩΝ
1
Α
10/θ
3ο ΔΗΜ. ΣΧ. ΝΕΑΣ ΑΡΤΑΚΗΣ
1
Α
6/θ
25ο ΔΗΜ. ΣΧ. ΧΑΛΚΙΔΑΣ
1
Α
12/θ
ΔΗΜ. ΣΧ. ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ
1
Β
5/θ
ΔΗΜ. ΣΧ. ΜΥΤΙΚΑ
1
Α
6/θ
ΔΗΜ. ΣΧ. ΦΥΛΛΩΝ
1
Β
12/θ
1ο ΔΗΜ. ΣΧ. ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ
1
Β
12/θ
2ο ΔΗΜ. ΣΧ. ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ
1
Δ
8/θ
ΔΗΜ. ΣΧ. ΑΥΛΩΝΑΡΙΟΥ
1
Δ
8/θ
ΔΗΜ. ΣΧ. ΚΟΝΙΣΤΡΩΝ
1
Δ
6/θ
ΔΗΜ. ΣΧ. ΚΡΙΕΖΩΝ
1
Γ
6/θ
2ο ΔΗΜ. ΣΧ. ΚΥΜΗΣ
1
Ε
5/θ
ΔΗΜ. ΣΧ. ΟΞΥΛΙΘΟΥ
1
Β
2/θ
ΕΙΔΙΚΟ ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ
2
Γ
2/θ
ΕΙΔΙΚΟ ΚΥΜΗΣ
2
Δ
6/θ
ΔΗΜ. ΣΧ. ΠΡΟΚΟΠΙΟΥ
1
Γ
12/θ
ΔΗΜ. ΣΧ. ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ
1
Γ
6/θ
ΔΗΜ. ΣΧ. ΩΡΕΩΝ
1
Γ
8/θ
ΔΗΜ. ΣΧ. ΛΙΜΝΗΣ
1
Δ
6/θ
ΔΗΜ. ΣΧ. ΜΑΝΤΟΥΔΙΟΥ
1
Δ
12/θ
1ο ΔΗΜ. ΣΧ. ΚΑΡΥΣΤΟΥ
1
Δ
12/θ
2ο ΔΗΜ. ΣΧ. ΚΑΡΥΣΤΟΥ
1
Ε
6/θ
ΔΗΜ. ΣΧ. ΜΑΡΜΑΡΙΟΥ
1
Ε
2/θ
ΔΗΜ. ΣΧ. ΣΤΥΡΩΝ
1
ΣΥΝΟΛΟ
35
ΚΕΝΕΣ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΜΕΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
ΜΟΡΙΑ
ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΚΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ
Α
2/θ
6ο ΝΗΠ. ΧΑΛΚΙΔΑΣ Τ.Ε.
1
Α
1/θ
ΝΗΠ. ΚΩΦΩΝ  ΚΑΙ ΒΑΡΗΚΟΩΝ
1
Α
2/θ
ΕΙΔΙΚΟ ΝΗΠ. ΧΑΛΚΙΔΑΣ
2
Α
1/θ
25ο ΝΗΠ. ΧΑΛΚΙΔΑΣ Τ.Ε.
1
Α
1/θ
3ο ΝΗΠ. ΕΡΕΤΡΙΑΣ Τ.Ε.
1
Β
2/θ
1ο ΟΛΟΗΜ. ΝΗΠ. ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ Τ.Ε.
1
Δ
2/θ
ΟΛΟΗΜ. ΝΗΠ. ΚΟΝΙΣΤΡΩΝ Τ.Ε.
1
Γ
2/θ
2ο ΟΛΟΗΜ. ΝΗΠ. ΚΥΜΗΣ Τ.Ε.
1
Γ
2/θ
2ο ΝΗΠ. ΙΣΤΙΑΙΑΣ Τ.Ε.
1
Δ
2/θ
3ο ΟΛΟΗΜ. ΝΗΠ. ΚΑΡΥΣΤΟΥ Τ.Ε.
1
ΣΥΝΟΛΟ
11
ΚΕΝΕΣ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΜΕΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΜΟΡΙΑ
ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΚΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ
Α
6/θ
1ο ΕΙΔΙΚΟ ΧΑΛΚΙΔΑΣ
1
ΣΥΝΟΛΟ
1
ΚΕΝΕΣ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
ΜΟΡΙΑ
ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΚΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ
Α
8/θ
1ο ΔΗΜ. ΣΧ. ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ
1
Α
6/θ
1ο ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΡΕΤΡΙΑΣ
1
ΣΥΝΟΛΟ
2
ΚΕΝΕΣ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
ΜΟΡΙΑ
ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΚΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ
Γ
12/θ
1ο ΔΗΜ. ΣΧ. ΙΣΤΙΑΙΑΣ
1
Δ
12/θ
1ο ΔΗΜ. ΣΧ. ΚΑΡΥΣΤΟΥ
1
ΣΥΝΟΛΟ
2



      Οι εκπαιδευτικοί στις δηλώσεις τους μπορούν να αναγράφουν κατά σειρά προτίμησης μέχρι είκοσι (20) σχολικές μονάδες.
Και τώρα έρχεται το κρίσιμο ερώτημα: Με ποιον τρόπο πρέπει να κάνω τη δήλωσή μου; Ποια «στρατηγική» πρέπει να ακολουθήσω;
Η απάντηση είναι απλή : ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ! ΚΑΝΕΝΑ ΚΟΛΠΟ! ΚΑΝΕΝΑ ΜΥΣΤΙΚΟ!
     Η δήλωσή μας πρέπει να εκφράζει αυστηρά και μόνο την προσωπική μας επιθυμία! Δεν πρέπει να μας ενδιαφέρει το δυνατό ή το πιθανό, μόνο αυτό που πραγματικά θέλουμε. Κανείς δε ξέρει αν θα ανοίξουν οργανικές θέσεις πάνω στη διαδικασία της μετάθεσης (τα λεγόμενα «κρυφά» ή «πιθανά κενά»).  Επομένως πρέπει να δηλώνουμε τα σχολεία αυτά που ικανοποιούν τις προσωπικές μας απαιτήσεις.
Οι προσωπικές απαιτήσεις του καθενός είναι υποκειμενικές. Δεν υπάρχει το αντικειμενικά τέλειο σχολείο. Εμείς είμαστε αυτοί που κρίνουμε αν μια επιλογή μας κάνει ή δε μας κάνει, σύμφωνα με τα θετικά και αρνητικά που αυτό παρουσιάζει. Όλοι οι υπόλοιποι μπορούν να μας δώσουν τη δική τους εκτίμηση σύμφωνα με τις προσωπικές  τους απαιτήσεις ή επιθυμίες. Εμείς είμαστε υπεύθυνοι να ελέγξουμε και να αξιολογήσουμε τις πληροφορίες, έχοντας στο μυαλό μας πάντα την πιθανότητα μια υποκειμενική πληροφόρηση να είναι για εμάς εσφαλμένη.
Εμείς οφείλουμε να εκφράσουμε με τη δήλωσή μας την προσωπική μας επιθυμία. Από εκεί και έπειτα, αν δεν πάρουμε τη θέση που μας ενδιαφέρει, σημαίνει ότι δε μπορούσαμε να την πάρουμε λόγω μορίων, ότι έχουμε εξαντλήσει όλες τις πιθανότητες!
Συνάδελφοι και συναδέλφισσες, κλείστε τα αυτιά σας  σε όσους σας λένε «τα μεγάλα μυστικά», σας δίνουν δήθεν εμπιστευτικές πληροφορίες που έχουν «πουλήσει» σε αρκετούς ακόμα και που, σε περίπτωση που  πάρετε τη θέση που σας ενδιαφέρει γιατί εσείς το ζητήσατε, γιατί τα μόρια που έχετε σας έδωσαν τη δυνατότητα αυτή,  θα έρθουν να σας πουν ότι έκαναν τα δέοντα για να σας βοηθήσουν!
Καλή επιτυχία και καλή τοποθέτηση!

Τα μέλη της Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. στο Σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας
Λούκας Παναγιώτης                                      Μπλέτσας Χρήστος