Αθήνα 20/12/2012
|
Με αφορμή τη συνεδρίαση
της επιτροπής μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής επί του σχεδίου νόμου:
«Οργάνωση και Λειτουργία
Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού
Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελμάτων Προσανατολισμού και άλλες
διατάξεις».
Συνεδρίασε την Τρίτη 18/12/2012 η επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής επί του σχεδίου νόμου «Οργάνωση
και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού
Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελμάτων Προσανατολισμού και
άλλες διατάξεις». Στη συνεδρίαση κλήθηκαν και κατέθεσαν τις προτάσεις τους και οι εκπρόσωποι των φορέων:- Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (Δ.Ο.Ε) - Κομνηνός Μαντάς και Αθανάσιος Γκούμας.
- Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Μ.Ε)
- Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α)
- Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (Π.Ο.Σ.Δ.Ε.Π)
- Ομοσπονδία Συλλόγων Εκπαιδευτικού Προσωπικού Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Ο.Σ.Ε.Π. Τ.Ε.Ι)
- Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.ΑμεΑ)
- Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή (Ε.Ο.Α).
Ο εισηγητής της Δ.Ο.Ε. παρουσίασε, για άλλη μια φορά, τη δεινή κατάσταση που έχει περιέλθει η εκπαίδευση 3 μήνες μετά την έναρξη των μαθημάτων. Οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, η υποχρηματοδότηση της Παιδείας και τα άδεια ταμεία των σχολικών επιτροπών συνθέτουν μια ζοφερή εικόνα για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, αποτέλεσμα των μνημονιακών πολιτικών .
Για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και την παράταση εφαρμογής της που προβλέπει το υπό συζήτηση σχέδιο νόμου, δηλώθηκε κατηγορηματικά ότι η ρύθμιση αυτή είναι καθαρά διαδικαστικού χαρακτήρα και χωρίς ουσιαστικό περιεχόμενο από τη στιγμή που δεν προβλέπει αποσύνδεση της αξιολόγησης από τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη καθώς και τις αυθαίρετες ποσοστώσεις που προβλέπει ο ν. 4024/11. Επαναδιατυπώθηκε, στους εκπροσώπους του Ελληνικού Κοινοβουλίου, η θέση της Ομοσπονδίας ότι δεν πρόκειται να συμμετάσχει σε κανένα επί της ουσίας διάλογο για το θέμα της αξιολόγησης εάν δεν υπάρξει προηγούμενη νομοθετική ρύθμιση με την οποία θα αναγνωρίζεται η ιδιαιτερότητα του εκπαιδευτικού λειτουργήματος και θα αποσυνδέεται η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου από τη λογική της κατηγοριοποίησης σχολείων, των απολύσεων και της τιμωρίας των εκπαιδευτικών.
Η θεσμοθέτηση του ωραρίου των νηπιαγωγών, αναγνωρίστηκε ως θετική εξέλιξη εκφράστηκαν όμως επιφυλάξεις σχετικά με την αναμενόμενη τελική διατύπωσή της και την προσμέτρηση, στο διδακτικό ωράριο, του χρόνου σίτισης και επιτήρησης των νηπίων.
Για το άρθρο 39, που αφορά θέματα ειδικής αγωγής, κατατέθηκε το με αρ. πρωτ. 1674-7/1/2012 έγγραφο της Δ.Ο.Ε. και :
- Εκφράστηκε η κατηγορηματική αντίθεση για την επικείμενη κατάργηση της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και την υποβάθμιση του ρόλου των ΚΕ.Δ.Δ.Υ., που ερμηνεύεται και ως πρόθεση κατάργησής τους
- Καταγγέλθηκε η αποσπασματική και ευκαιριακή αντιμετώπιση των θεμάτων της Ειδικής Αγωγής από τις Πολιτικές Ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας (Ν.2817/01, Ν.3699/08 και τώρα το άρθρο 39).
- Ζητήθηκε από τον υπουργό Παιδείας να αποσύρει τις διατάξεις για την Ειδική Αγωγή που περιλαμβάνονται στο άρθρο 39 και να προχωρήσει άμεσα και μετά από διάλογο, στις απαραίτητες διορθώσεις, γιατί αν ψηφιστούν οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις ως έχουν, είναι βέβαιο ότι χιλιάδες μαθητές με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες οδηγούνται για άλλη μια φορά στο περιθώριο και απεμπολείται το δικαίωμά τους στην εκπαίδευση.
- Τονίστηκε, η ανυπαρξία διορισμών στην Ειδική Αγωγή εδώ και 12 χρόνια και απαιτήθηκε η διενέργεια διαγωνισμού Α.Σ.Ε.Π. για το διορισμό των πτυχιούχων Π.Τ.Ε.Α. και η κάλυψη όλων των κενών σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε.
- «Το άρθρο 39 δεν είναι καθοριστικός νόμος για την ειδική αγωγή. Η ψήφιση του επιτρέπει την απορρόφηση κονδυλίων Ε.Σ.Π.Α. που θα επιτρέψουν την πρόσληψη Ε.Ε.Π., Ε.Β.Π. και εκπαιδευτικών για την παράλληλη στήριξη
- Νομοσχέδιο για την ειδική αγωγή θα έρθει για διαβούλευση την Άνοιξη.
- Δεν καταργείται η Διεύθυνση ειδικής αγωγής , αλλά αντίθετα υπάρχει πρόβλεψη για αναβάθμισή της
- Δεν καταργούνται τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ως θεσμός».
Αναμένουμε την κάλυψη όλων των υπαρχόντων λειτουργικών κενών, το διορισμό εκπαιδευτικών για την παράλληλη στήριξη και εκπαιδευτικών για τις Σ.Μ.Ε.Α.Ε.
Από τη ΔΟΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου