Δευτέρα, 31 Μαρτίου 2014

Η εισήγησή μου στην Έκτακτη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας στις 31 Μαρτίου 2014

                     Μπλέτσας Χρήστος
     Μέλος του Δ.Σ. Συλλόγου
Δασκάλων και Νηπιαγωγών
    Χαλκίδας


Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Για μια ακόμα φορά γίναμε μάρτυρες της απαράδεκτης πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας.
Ο Υπουργός Παιδείας δε δίστασε να στείλει μια επιεικώς απαράδεκτη εγκύκλιο με την οποία πρακτικά απαιτεί από τους Διευθυντές και τις Διευθύντριες των σχολικών μονάδων να ορίσουν μόνοι τους ομάδες εργασίας για να πραγματοποιηθεί η «πολυπόθητη» για το Υπουργείο αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων καταστρατηγώντας κάθε έννοια δικαίου και νομιμότητας.

            Μάλιστα δε ντράπηκε να την υπογράψει και να τη στείλει παραμονή της επετείου της Εθνικής Παλιγγενεσίας, την ώρα που στα σχολεία μας εκπαιδευτικοί και μαθητές αποδίδαμε φόρο τιμής στους προγόνους μας! Αυτό και μόνο δείχνει πολλά! Πάνω από όλα δείχνει έλλειψη σεβασμού στην ιστορική ημέρα αλλά καταδεικνύει και τον πανικό και τον τρόμο του υπουργού, πανικός και τρόμος που δημιουργήθηκαν από την ενυπόγραφη τοποθέτηση του 93% των εκπαιδευτικών της Α/θμιας οι οποίοι δήλωσαν αντίθετοι με τη συγκεκριμένη μορφή αξιολόγησης και τους στόχους που το Υπουργείο θέτει.

            Η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων  είναι ξεκάθαρο ότι έχει στόχο την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων και την ναρκοθέτηση του μέλλοντος των παιδιών μας.

            Είναι ξεκάθαρος ο στόχος της κυβέρνησης : Η κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων με βάση τα «αντικειμενικά» κριτήρια που θα διαμορφωθούν από τη συγκεκριμένη μορφή αξιολόγησης θα έχουν ως αποτέλεσμα την κατηγοριοποίηση των μαθητών που φοιτούν σε αυτά. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με την αλλαγή του τρόπου πρόσβασης στα Πανεπιστήμια (δηλαδή την επιλογή των φοιτητών από τα ΑΕΙ με βάση «αντικειμενικά κριτήρια» κι όχι πανελλήνιες εξετάσεις), είναι προφανές ότι , εφόσον σε όλα «εκσυγχρονιζόμαστε» κατά τα δυτικά πρότυπα, θα αποτελέσουν τον καλύτερο τρόπο για να εμποδίσουν την πρόσβαση στα ΑΕΙ στους μαθητές από τα μεσαία και χαμηλά κοινωνικά στρώματα ή στα παιδιά που ζουν στην επαρχία.

            Δεν είναι τυχαία η διαφημιστική καμπάνια του Υπουργείου Παιδείας η οποία προσπαθεί να φτιάξει κλίμα και να πείσει τον κόσμο ότι είναι λογικό να μη σπουδάσει κάποιος που έχει τις ικανότητες γιατί τάχα είναι καλύτερο να αναπτύξει άλλα ταλέντα του, πχ ένας μαθητής που μπορεί να γίνει επιστήμονας να γίνει τεχνικός, χωρίς καν να προτείνει στους μαθητές να επιλέξουν κλάδο ανάλογο των ενδιαφερόντων του.

            Για να μην παρεξηγηθώ, δε θεωρώ υποτιμητικό να εργάζεται κάποιος ως εργάτης, υπάλληλος, μοδίστρα, οικοδόμος. Ίσα – ίσα που θεωρώ πολύ τιμητικό το γεγονός ότι ο πατέρας μου είναι ελαιοχρωματιστής και η μητέρα μου μοδίστρα. Είναι όμως ξεκάθαρο ότι οι κυβερνώντες προσπαθούν να διαμορφώσουν μια νέα γενιά χωρίς υψηλές προσδοκίες, έτσι ώστε να καταστεί ακόμα πιο εύκολα χειραγωγήσιμη και  να δικαιολογούνται και με βάση τα «αντικειμενικά» και «τυπικά» προσόντα οι αδικίες και οι κοινωνικές και μισθολογικές διαφοροποιήσεις.

            Βασικός στόχος του Υπουργείου, όπως γίνεται πλέον φανερό, δεν είναι οι απολύσεις των εκπαιδευτικών, άλλωστε απολύσεις εκπαιδευτικών πραγματοποίησε και χωρίς αξιολόγηση.

Πιστεύω ότι ακόμα κι αν γονατίσει και προσκυνήσει ο Κλάδος στο ζήτημα αξιολόγησης, ακόμα κι αν δώσουν κάποιοι «γη και ύδωρ» στην Κυβέρνηση , δεν θα καταφέρουν να αποφύγουν τις απολύσεις, αν τελικά τις αποφασίσει η Κυβέρνηση, επομένως η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας τους χρειάζεται για κάτι άλλο, πιο σπουδαίο, πιο πλατύ, πιο δύσκολο γι’ αυτούς.

Αμέσως , ως Σύλλογος, κληθήκαμε να πάρουμε θέση και πραγματοποιήσαμε Έκτακτο Διοικητικό Συμβούλιο.     Επειδή όμως η Δ.Ο.Ε. δεν είχε πάρει μέχρι τη  στιγμή εκείνη απόφαση για το θέμα, προτείναμε το Δ.Σ. να πραγματοποιηθεί αργότερα.

Ωστόσο στο Δ.Σ. της 27ης Μαρτίου 2014 πρότεινα στο Σύλλογο , κι έγιναν αποδεκτά, δύο πράγματα :

1)    Να πραγματοποιήσουμε συνάντηση με τα Προεδρεία των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων των σχολικών μονάδων της περιοχής ευθύνης του Συλλόγου μας και

2)    Να πραγματοποιήσουμε κοινή συνάντηση με τους υποψήφιους Δημάρχους και Περιφερειάρχες (ή τους εκπροσώπους τους) όλων των συνδυασμών που κατεβαίνουν στις Δημοτικές ή Περιφερειακές Εκλογές, να καταθέσουμε τις απόψεις μας για τα προβλήματα του Κλάδου και να ζητήσουμε να δηλώσουν ξεκάθαρα αν συμφωνούν ή διαφωνούν με τις ενέργειες της Κυβέρνησης έτσι όλοι, εκπαιδευτικοί, γονείς, πολίτες, να έχουμε σαφή εικόνα για τις θέσεις τους.

Είναι απαραίτητο , κατά τη γνώμη μου, οι πολίτες να ενημερωθούν για όλα όσα συμβαίνουν και , κυρίως, για όλα όσα σχεδιάζει το Υπουργείο για τα  παιδιά μας.

            Είναι απαραίτητο να δημιουργήσουμε μια μεγάλη συμμαχία με την κοινωνία που θα υπερασπίζει το συμφέρον των μαθητών μας.

            Η θέση του συνδικάτου είναι ψηφισμένη και είναι ξεκάθαρη :

ΝΑΙ στην αξιολόγηση

ΟΧΙ στην αξιολόγηση αυτής μορφής που το Υπουργείο Παιδείας θέλει να επιβάλει  

ΟΧΙ στην αξιολόγηση που οδηγεί στην κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, των εκπαιδευτικών και των μαθητών.

Με χαρά είδα τη Δ.Ο.Ε. να παίρνει σαφή και ξεκάθαρη θέση απέναντι στο ζήτημα και συντάσσομαι ολόψυχα με τις θέσεις της. Προσυπογράφω το αίτημα να παραιτηθεί ο Υπουργός Παιδείας, μάλιστα θα πρότεινα να παραιτηθεί το σύνολο της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου.

Πρέπει με κάθε τρόπο να σταματήσουμε τα σχέδιά τους.

            Όσον αφορά την επιχειρηματολογία της κ. Τσίπρα, της Νομικού της Δ.Ο.Ε., νομίζω ότι είναι σαφέστατη, ρεαλιστικότατη και αποτελεί ένα εξαιρετικό όπλο για όλους μας.

Δε γίνεται να παραδώσουμε τα όπλα και να ανοίξουμε μόνοι μας στην Κυβέρνηση τις πύλες των απολύσεων και της κατηγοριοποίησης των σχολείων μας και των μαθητών μας.

Είναι ντροπή  για έναν εκπαιδευτικό να μην υπερασπίζει τους μαθητές του, είναι ντροπή να επιθυμεί κάποιος να θέλει να εξυπηρετήσει το προσωπικό του συμφέρον (που μόνο στο μυαλό του είναι, κανείς δεν έχει συμφέρον να υλοποιήσει την εγκύκλιο του Υπουργείου) εις βάρος του σχολείου, των συναδέλφων του, των παιδιών.

Η κοινωνία έχει στραμμένο το βλέμμα της πάνω μας. Αυτό να το θυμούνται όσοι σκέφτονται ακόμα να λυγίσουν και να παραδώσουν τα όπλα για να εξασφαλίσουν τάχα ευνοϊκή μεταχείριση από τους «αξιολογητές» του.          

Είναι μάλιστα μια καλή ευκαιρία να καταθέσουν την άποψή τους και τις θέσεις τους κι όσοι είναι πρόθυμοι να συμμορφωθούν με τις επιταγές του Υπουργού  και να πάρουν θέση υπεύθυνα και ξεκάθαρα.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

            Στη ζωή χρειάζεται καμιά φορά να κάνουμε δύσκολες επιλογές, επιλογές που θα έχουν κόστος.

            Ως εκπαιδευτικοί οφείλουμε να μη δειλιάσουμε, να εκμεταλλευτούμε όλες τις δυνατότητες που μας δίνει ο νόμος και να ανατρέψουμε στην πράξη την εγκύκλιο.

            Έτσι κι αλλιώς είναι μια εγκύκλιος που δε μπορεί να εφαρμοστεί, ακόμα κι αν κάποιος το θέλει. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι στα 3/θέσια (ή πιο μικρά) σχολεία και στα Νηπιαγωγεία δεν υπάρχει πρακτικά χρόνος για να λειτουργήσουν οι ομάδες αφού το διδακτικό ωράριο σχεδόν ταυτίζεται απόλυτα με το εργασιακό.

            Αν η μεγάλη μάζα των εκπαιδευτικών μείνει ενωμένη, θα τα καταφέρουμε.

 

           

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου