ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Την Πέμπτη
16 Ιανουαρίου 2014 πραγματοποιήθηκε συνάντηση των Διοικητικών Συμβουλίων
των Συλλόγων Δασκάλων- Νηπιαγωγών
Χαλκίδας, Ιστιαίας και Κύμης, προκειμένου να συζητηθεί το θέμα της Αυτοαξιολόγησης-Αξιολόγησης και να
διαμορφωθεί ένα κοινό πλαίσιο δράσης, σαν ανάχωμα στην πολιτική διάλυσης του
Δημόσιου Σχολείου, που εφαρμόζει το
Υπουργείο Παιδείας.
πηγή : Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας
Οι μηδενικοί διορισμοί, οι 10.000 λιγότερες πιστώσεις
για αναπληρωτές, οι ελάχιστες αποσπάσεις, οι ρουσφετολογικές αποσπάσεις σε
Δ/νσεις και φορείς (μέχρι και σήμερα κάνει αποσπάσεις το πελατειακό κράτος), οι
αδιαφανείς μετατάξεις, η μη έκδοση ακόμη της εγκυκλίου για τις μεταθέσεις, η υποχρηματοδότηση των σχολικών μονάδων, η
αύξηση του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα, η
επιβάρυνση του έργου των εκπαιδευτικών με επιπλέον υποχρεώσεις
γραφειοκρατικού τύπου, η εξαθλίωση των μισθών μας, μπορούν να περιγράψουν την
τραγική κατάσταση που επικρατεί στην εκπαίδευση.
Παράλληλα το Υπουργείο
Παιδείας έχει προχωρήσει στην έκδοση του Π.Δ. 152/2013 για την αξιολόγηση των
εκπαιδευτικών, σε υλοποίηση της πρόβλεψης του ν.4024/11, μιας αξιολόγησης
χειραγώγησης που κατηγοριοποιεί τα
σχολεία και τιμωρεί τους εκπαιδευτικούς οδηγώντας πολλούς στον Καιάδα των
απολύσεων.
Όσο
η αξιολόγηση συνδέεται με ποσοστώσεις του Ν.4024/2011 οι οποίες οδηγούν σε
μισθολογικές και βαθμολογικές καθηλώσεις, χωρίς να υπάρχει καμία πρόβλεψη για
επιμόρφωση, θα αποτελεί κόκκινη γραμμή για τον κλάδο και σύνθημα αγώνων για
ανατροπή .
Η «αθώα» αυτοαξιολόγηση
του ΥΠΑΙΘ, που σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί ξεκομμένη από
την πραγματικότητα των νόμων 3848/10 και 4024/11, δεν είναι τίποτα λιγότερο από
το πρώτο στάδιο εφαρμογής της τιμωρητικής αξιολόγησης – χειραγώγησης.
Το ίδιο το ΦΕΚ της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού
άλλωστε προβλέπει, ότι για την
αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, λαμβάνεται υπόψη η αυτοαξιολόγηση της σχολικής
μονάδας.
Σε μια εποχή που η
εκπαίδευση διαλύεται και ο εκπαιδευτικός στοχοποιείται με τις ενέργειες και τις
σκόπιμα ανοργάνωτες πολιτικές, που εφαρμόζει το Υπουργείο, δεν μπορεί να
συζητάμε για αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου.
Αυτό που επιχειρείται τώρα, είναι η
μεταφορά της ευθύνης, για όλες τις ανεπάρκειες και τα μπαλώματα της
πολιτικής του Υπουργείου, στην πλάτη του
εκπαιδευτικού, η προώθηση του «νέου» επιχειρηματικού σχολείου της αγοράς και η
προώθηση του σχεδίου για τις διαθεσιμότητες και απολύσεις.
Μιλώντας
για αξιολόγηση, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας θα πρέπει να κάνει πρώτη
τη δική της αυτοαξιολόγηση για να βελτιώσει η ίδια την αναποτελεσματική
πολιτική που διέλυσε τις ζωές χιλιάδων εκπαιδευτικών.
Η
πλειοψηφία λοιπόν των Συλλόγων του Νομού Εύβοιας αποφάσισε:
·
Σε
περίπτωση υλοποίησης σεμιναρίων αυτοαξιολόγησης
εναρμονιζόμαστε με την από 26
Νοεμβρίου 2013 απόφαση της Δ.Ο.Ε. (Αρ.Πρωτ.:437) για συνδικαλιστική κάλυψη με
κήρυξη τρίωρων στάσεων εργασίας σε κάθε απόπειρα πραγμάτωσης αντίστοιχων
σεμιναρίων, και επιπρόσθετα την κήρυξη μιας επιπλέον τρίωρης στάσης την ίδια
ημέρα (σύμφωνα με το άρθρο 20, παρ.1 του Ν.1264/82) για να μπορέσουν οι
συνάδελφοι να συμμετέχουν στην κινητοποίηση
καλύπτοντας πλήρως το εργασιακό τους ωράριο (3ωρη στάση Δ.Ο.Ε. + 3ωρη στάση του Συλλόγου)
·
Καλούμε τους
συναδέλφους να υπογράψουν το κείμενο της ΔΟΕ για την αυτοαξιολόγηση –αξιολόγηση
.
·
Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να επαναβεβαιώσουν τους λόγους αντίθεσης στην
αυτοαξιολόγηση και να μην
προχωρήσουν στη συγκρότηση ομάδων εργασίας για την αυτοαξιολόγηση,
που σύμφωνα με την εγκύκλιο είναι
αποκλειστική αρμοδιότητα των συλλόγων διδασκόντων.
Όσοι επιχειρούν να διασπάσουν τον
κλάδο και να τρομοκρατήσουν τους συναδέλφους δεν θα τα καταφέρουν!
Είναι ευθύνη όλων μας να
αντισταθούμε με ενότητα και συλλογική δράση στην διάλυση του Δημόσιου Σχολείου!
Όχι άλλες απώλειες! Όλοι μαζί σε
νέες κατακτήσεις!
Το
ΔΣ
πηγή : Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου