Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2011

Γιατί δεν υπερψήφισα την πρόταση κατανομής πιστώσεων της Σχολικής Επιτροπής Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Χαλκιδέων



Μπλέτσας Κ. Χρήστος                  Χαλκίδα  19-12-2011
Εκπαιδευτικός
Μέλος της Σχολικής Επιτροπής
Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης                                        
Δήμου Χαλκιδέων


Γιατί δεν υπερψήφισα την πρόταση κατανομής πιστώσεων της Σχολικής Επιτροπής Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Χαλκιδέων


      Την Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2011 συνεδρίασε η Σχολική Επιτροπή Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  του  Δήμου Χαλκιδέων της οποίας και αποτελώ μέλος, σύμφωνα με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
      Το πρώτο θέμα της συνεδρίασης ήταν η κατανομή πιστώσεων  στα Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία του Δήμου μας.
      Επειδή τα χρήματα που έχει στη διάθεσή της κάθε σχολική μονάδα επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την αποτελεσματικότητα της και την ποιότητα  του έργου της αισθάνομαι την ανάγκη να τοποθετηθώ και να εξηγήσω γιατί  δεν  υπερψήφισα την πρόταση κατανομής των διαθέσιμων πιστώσεων.
      Καταρχήν πρέπει να επισημάνω ότι για πρώτη φορά η κατανομή των πιστώσεων έγινε από τη  Σχολική Επιτροπή Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κι αυτό γιατί η Επιτροπή είναι μια καινοτομία που σχετίζεται με τη δημιουργία και τη λειτουργία των καλλικρατικών Δήμων.
      Δυστυχώς όμως οι καλλικρατικοί Δήμοι εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι δημιουργήθηκαν με προχειρότητα, χωρίς ουσιαστική προσφορά στο έργο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και , το σημαντικότερο, χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα να υποστηριχτεί το έργο αυτό διοικητικά και κυρίως οικονομικά.
      Τα κονδύλια για την Παιδεία ειδικότερα είναι σημαντικά μειωμένα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια κι αυτό έχει αρνητικές συνέπειες για αυτή την ίδια λειτουργία των σχολικών Μονάδων. Αν συνυπολογίσουμε και προβλήματα που προέκυψαν από την απαράδεκτη ανοργανωσιά του Υπουργείου Παιδείας που π.χ. άφησε μέχρι σήμερα τα σχολεία χωρίς βιβλία κι ανάγκασε τις σχολικές μονάδες να φωτοτυπούν εκατοντάδες σελίδες σε καθημερινή βάση, καταλαβαίνει κανείς πως τα χρήματα για να λειτουργήσει μια σχολική μονάδα είναι ελάχιστα.
      Σε αυτό το πλαίσιο κληθήκαμε να κατανείμουμε τα χρήματα που έχει στη διάθεσή της η Σχολική Επιτροπή, ένα πλαίσιο ασφυκτικό και εν πολλοίς δυσλειτουργικό.
      Θέλοντας να είμαι συνεπής με τις απόψεις μου, την ιδεολογία μου και τις θέσεις που εκφράζω τόσο ως πολίτης, όσο και ως συνδικαλιστής και εκπαιδευτικός τάξης, δε δέχτηκα να υπερψηφίσω την πρόταση που κατατέθηκε στη Σχολική Επιτροπή.              
      Ο λόγος που δεν ψήφισα την πρόταση είναι ότι, κατά τη γνώμη μου, η πρόταση αντιτίθεται στο νομικό πλαίσιο του με Αρ.Πρωτ.8440/24-02-2011/Υπ.Εσωτ και ειδικότερα του άρθρου 2 το οποίο αναφέρει ξεκάθαρα ότι «Η κατανομή των εγκεκριμένων πιστώσεων για την κάλυψη των αναγκών των σχολικών μονάδων γίνεται με απόφαση της Σχολικής Επιτροπής λαμβάνοντας υπόψη κυρίως τον αριθμό μαθητών, τον αριθμό τμημάτων, τον αριθμό αιθουσών διδασκαλίας, τη λειτουργία γυμναστηρίων, αιθουσών πολλαπλών χρήσεων, εργαστηρίων, βιβλιοθηκών κ.λ.π., την παλαιότητα των κτιρίων, καθώς και τις ειδικότερες ανάγκες των σχολικών μονάδων»
Αντίθετα, κατέθεσα στα πρακτικά της συνεδρίασης  πρόταση για τον τρόπο κατανομής των πιστώσεων.
Προτείνω την κατανομή πιστώσεων έχοντας λάβει υπόψη μας τον αριθμό των μαθητών, τον αριθμό των τμημάτων των σχολικών μονάδων, την παλαιότητα των κτιρίων και την υλικοτεχνική υποδομή που διαθέτουν.
Δυστυχώς η έλλειψη προσωπικού στην Επιτροπή Παιδείας αλλά και οι ιδιαίτερες συνθήκες υπό τις οποίες λειτούργησε είχαν ως συνέπεια  μια εντελώς άδικη κατανομή πιστώσεων με αποτέλεσμα να υπάρχουν σχολεία που δικαιούνται να διατυπώνουν ενστάσεις και παράπονα, έστω κι αν όλα τα σχολεία πήραν φέτος πολύ λιγότερα χρήματα από κάθε άλλη χρονιά.
Σε κάθε περίπτωση, ανεξάρτητα από το ύψος των πιστώσεων που έχει στη διάθεσή της η Σχολική Επιτροπή, τα χρήματα πρέπει να κατανέμονται με σταθερές διαδικασίες που εξασφαλίζουν την απόλυτη δικαιοσύνη απέναντι στις σχολικές μονάδες και τους μαθητές μας. Οι διαδικασίες πρέπει να είναι τέτοιες ώστε να μην υπάρχουν εκούσιες ή  ακούσιες «αδικίες».
Πρέπει ενωμένοι όλοι οι φορείς να απαιτήσουμε από την Κυβέρνηση :
-         Άμεση και γενναία αύξηση των δαπανών για την Παιδεία. Να υλοποιηθεί η προεκλογική  δέσμευση του ΠΑΣΟΚ για 5% των δαπανών στην Παιδεία. Η Επιτροπή Παιδείας δεν έχει πολλά να προσφέρει αν δεν έχει τα χρήματα να υλοποιήσει όσα σχεδιάζει.
-         Άμεση και οριστική ανάκληση όλων των συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων που έγιναν με οικονομικά κι όχι παιδαγωγικά κριτήρια.
-         Ενίσχυση της υλικοτεχνικής υποδομής της Σχολικής Επιτροπής και άμεση ενίσχυσή της με κατάλληλο προσωπικό.
-         Αναβάθμιση της ποιότητας Παιδείας που παρέχεται στα παιδιά μας.
-         Άμεση κατάργηση της εργασιακής ομηρίας στην οποία βρίσκονται πολλοί εμπλεκόμενοι με το χώρο της Παιδείας (αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, καθαρίστριες κτλ).

                                                                                       Με τιμή
     
                                                                              Μπλέτσας Κ. Χρήστος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου