Τετάρτη, 25 Ιανουαρίου 2012

Λούκας Παναγιώτης - Μπλέτσας Χρήστος : Ναι στην αξιολόγηση , όχι στην ποδηγέτηση την εκπαιδευτικών.

Ναι στην αξιολόγηση , όχι στην ποδηγέτηση την εκπαιδευτικών.

          Πριν λίγες μέρες ο κ. Ρέππας δήλωσε ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι θα υποβληθούν σε συνεντεύξεις και γραπτά τεστ για να αξιολογηθεί το έργο τους και η προσφορά τους στις Υπηρεσίες τους. Ακολούθως διαβάσαμε  διάφορα δημοσιεύματα στον ηλεκτρονικό τύπο (βλέπε Τα ΝΕΑ, in.gr κ.α.) τα οποία αναφέρονται σε δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας κ. Άννας Διαμαντοπούλου με τις οποίες ξεκαθαρίζει ότι θα πραγματοποιείται από φέτος αξιολόγηση του συνόλου  των εκπαιδευτικών της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης.
          Μάλιστα, η κ. Υπουργός Παιδείας φέρεται να δήλωσε ότι μεταξύ των κριτηρίων της αξιολόγησης θα είναι και η πορεία των μαθητών : η φοίτηση, η επίδοση, η ατομική- συναισθηματική – κοινωνική ανάπτυξη, οι ατομικές και ομαδικές εργασίες, οι μετεγγραφές από και προς τα σχολεία κ.α.
          Καταρχήν να ξεκαθαρίσουμε ότι τόσο ως εκπαιδευτικοί, όσο κι ως συνδικαλιστές και μέλη της Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. όχι μόνο δε φοβόμαστε, αντίθετα επιθυμούμε την αξιολόγηση του έργου μας.
          Στόχος μας είναι η συνεχής βελτίωση του έργου μας, η παροχή της ποιοτικότερης δυνατής Παιδείας στα Ελληνόπουλα, επομένως η αξιολόγηση του έργου μας είναι όχι μόνο χρήσιμη αλλά επιβεβλημένη! Χωρίς αξιολόγηση, χωρίς ανατροφοδότηση του έργου μας , η δουλειά μας είναι ημιτελής.
          Παρόλαυτά η λογική στην οποία φαίνεται να κατευθύνεται το Υπουργείο είναι αντιπαιδαγωγική κι εντελώς εκτός πραγματικότητας.
          Το Υπουργείο πρώτα από όλα δεν ξεκαθαρίζει από ποιους θα γίνει η αξιολόγηση. Θα είναι εσωτερική ή εξωτερική; Θα έχει γίνει η κατάλληλη προετοιμασία των αξιολογητών; Ποια θα είναι τα αντικειμενικά κι αδιάβλητα κριτήρια και διαδικασίες που θα ακολουθήσει για να επιλεγούν οι αξιολογητές ή οι διαδικασίες  με τις οποίες θα αξιολογηθούν οι εκπαιδευτικοί; Βέβαια, θα πρέπει να ομολογήσουμε ότι η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ στο διηνεκές του χρόνου μας δε μας έχει συνηθίσει σε αδιάβλητες κι αξιοκρατικές διαδικασίες, θα ήταν ευχής έργο να μας εκπλήξει ευχάριστα αυτή τη φορά.
          ‘Έπειτα συνδέει τη σχολική επιτυχία με τη δουλειά και μόνο του εκπαιδευτικού, άρα συνδέεται κι ο μισθός του με τη βαθμολογία των μαθητών του. Αλήθεια, σε ποια επιστημονική μελέτη έχουν στηρίξει την άποψή τους αυτή οι υπεύθυνοι;
          Πώς μπορούν να αγνοούν τα συμπεράσματα τόσων και τόσων ερευνών και ψυχολογικών μελετών που περιγράφουν τη σχολική επιτυχία ως συνισταμένη του περιβάλλοντος (οικονομικού και κοινωνικού), της ατομικής ικανότητας και του εκπαιδευτικού έργου;
          Πώς είναι δυνατόν να ποσοτικοποιηθεί η αξία ενός εκπαιδευτικού από τα αποτελέσματα εξετάσεων και μόνο;
          Γνωρίζουν άραγε οι υπεύθυνοι ότι υπάρχουν παιδιά με σοβαρές μαθησιακές δυσκολίες κι όχι χρειάζεται αγώνας, γνώσεις , ψυχική δύναμη από τον εκπαιδευτικό για να καταφέρουν να τα βοηθήσουν να γράψουν ακόμα και το όνομά τους ή να εκτελέσουν απλές ασκήσεις;
          Θα συμφωνούσαμε απόλυτα στην αξιολόγηση και τη σύνδεση του μισθού των εκπαιδευτικών με αυτήν αν μπορούσε το Υπουργείο να ποσοτικοποιήσει και να κοστολογήσει την αξία που έχει ένα χαμόγελο από ένα μας μαθητή με σοβαρές μαθησιακές δυσκολίες που κατάφερε να γράψει το όνομά του στην Γ’ Δημοτικού, όταν τα παιδιά της ηλικίας του μπορούν να γράφουν ολόκληρες εκθέσεις.
          Θα συμφωνούσαμε απόλυτα στην αξιολόγηση και τη σύνδεση του μισθού των εκπαιδευτικών με αυτήν αν μπορούσαν να μας πουν πόσο εύκολο είναι να μπορέσει ένας μαθητής που πεινάει γιατί οι γονείς του είναι άνεργοι να  πετύχει στις εξετάσεις.
Θα συμφωνούσαμε απόλυτα στην αξιολόγηση αν όλα τα σχολεία είχαν την ίδια υλικοτεχνική υποδομή και όλοι οι εκπαιδευτικοί και μαθητές είχαν τις ίδιες ευκαιρίες.
          Θα συμφωνούσαμε απόλυτα στην αξιολόγηση που έχει ποιοτικά και επιστημονικά χαρακτηριστικά και δε γίνεται για να τρομοκρατήσει τους εκπαιδευτικούς και να αποτελέσει μηχανισμό συγκράτησης της μισθολογικής τους αναβάθμισης, αν όχι της απόλυσής του για δημοσιονομικούς καθαρά λόγους.          Δε φοβόμαστε την αξιολόγηση, απορρίπτουμε την αντιεπιστημονική αξιολόγηση που από τα δημοσιεύματα στον Τύπο φαίνεται να  θέλει να εφαρμόσει εις βάρος των εκπαιδευτικών και σε τελική ανάλυση της ίδιας της ελληνικής κοινωνίας.
         

Τα μέλη της Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. Χαλκίδας στο Σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας

Λούκας Παναγιώτης                                         Μπλέτσας Χρήστος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου