Τρίτη, 28 Απριλίου 2015

Σχετικά με την υπουργική τροπολογία για τις επιλογές στελεχών στην Α/θμια Εκπαίδευση.

Δόθηκε στη δημοσιότητα η υπουργική τροπολογία για τις επιλογές στελεχών στην εκπαίδευση.
Καταρχήν είναι σωστή στα περισσότερα σημεία της και εκτιμώ ότι σε λίγα χρόνια οι επιλογές των στελεχών στην Παιδεία θα ταυτίζονται απόλυτα με την κοινή λογική και τον επιστημονικό ορθολογισμό.
Όμως δε μπορώ παρά να διατυπώσω κάποιες ενστάσεις με την ελπίδα ότι τα λάθη θα διορθωθούν κατά την ψήφισή της :

1)    Είναι παράλογο (και ίσως παράνομο) να μη μπορεί κάποιος να είναι υποψήφιος για περισσότερα από δύο σχολεία και, μάλιστα, να μπορεί να επιλέξει μόνο από αυτά που έχει υπηρετήσει! Ας καταθέσει υποψηφιότητα και, αν τον εκτιμούν οι συνάδελφοι που θα ψηφίσουν, ας τον υπερψηφίσουν.
2)    Δε διευκρινίζεται σαφώς πότε θα γίνει η επιλογή. Αν γίνει πχ τον Μάιο, τότε στα περισσότερα σχολεία θα ψηφίσουν εκπαιδευτικοί που δε θα υπηρετούν την επόμενη χρονιά στο σχολείο, είτε γιατί είναι αναπληρωτές, είτε γιατί είναι αποσπασμένοι, επομένως δεν είναι δεδομένη η παρουσία τους στο σχολείο μετά τον Ιούνιο. Θα έπρεπε να ψηφίζουν μόνο όσοι υπηρετούν στο σχολείο την 1η Σεπτεμβρίου κάθε χρονιάς, προφανώς αυτό προϋποθέτει σωστό προγραμματισμό των μεταθέσεων-αποσπάσεων από την υπηρεσία και, ασφαλώς, προσλήψεις αναπληρωτών έγκαιρα.
3)    Πρέπει κάποια στιγμή να μπει όριο στις συνεχόμενες θητείες εκπαιδευτικών σε ένα συγκεκριμένο σχολείο. Δε μπορεί ένας να υπηρετεί ως διευθυντής επ’ άπειρον , όποια διαδικασία επιλογής κι αν έχει ακολουθηθεί, στο ίδιο σχολείο. Θα πρέπει μετά τη δεύτερη θητεία του στο ίδιο σχολείο να μπορεί να γίνει διευθυντής σε άλλο σχολείο.
4)    Θα πρέπει να μοριοδοτούνται τα δεύτερα πτυχία, τα μεταπτυχιακά και τα διδακτορικά που έχουν συνάφεια με τη διοίκηση της σχολικής μονάδας και μόνο. Σε οποιοδήποτε κράτος του κόσμου, στον ιδιωτικό ή δημόσιο τομέα, μετράνε μόνο τα προσόντα που έχουν σχέση με τη θέση που προκηρύσσουν, δεν έχει καμία σημασία μια εξειδίκευση σε ένα αντικείμενο που δεν αφορά στη θέση που προκηρύχτηκε! Ομοίως και για τις ξένες γλώσσες.
5)    Πότε, επιτέλους, θα μπουν γραπτές εξετάσεις τύπου ΑΣΕΠ, όπου θα εξακριβώνεται ο βαθμός γνώσης του υποψήφιου των νόμων που αφορούν στη διοίκηση μιας σχολικής μονάδας; Τόσες κυβερνήσεις πέρασαν, καμία δεν ενδιαφέρεται να εξασφαλίσει το υψηλό επίπεδο γνώσης των νόμων των στελεχών διοίκησης;
Κάτι τελευταίο : Η δύναμη που αποκτά ο Σύλλογος Διδασκόντων είναι πολύ σπουδαία. Ορθά καταργείται η συνέντευξη και αποδυναμώνεται το ΠΥΣΠΕ αλλά θα αποδειχτεί σημαντική και χρήσιμη μόνο αν αξιοποιηθεί με εντιμότητα, δικαιοσύνη και αξιοκρατία από τους συναδέλφους. Αν οι Σύλλογοι Διδασκόντων ψηφίσουν με κριτήρια άσχετα με την Παιδεία (πχ «ρεβανσισμός) ή , ακόμα χειρότερα, αν δεν ψηφίσουν καθόλου (απαιτείται αυξημένη πλειοψηφία του Συλλόγου Διδασκόντων, διαφορετικά αποφασίζει το ΠΥΣΠΕ) τότε θα απαξιωθεί ο ρόλος του και η σπουδαιότητά του σε βαθμό καταστροφικό και θα νομιμοποιηθεί μια διαδικασία που ο κλάδος παλιότερα επιθυμούσε να ανατρέψει.
          Εύχομαι κατά την ψήφιση του Νομοσχεδίου να διορθωθούν τα κακώς κείμενα και η τροπολογία να λειτουργήσει θετικά για την εκπαιδευτική κοινότητα.

Το μεγάλο κομμάτι της ευθύνης βαραίνει πλέον εμάς τους εκπαιδευτικούς. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου