Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2016

Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδς : Ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση….. θυσία στο βωμό της εξοικονόμησης δαπανών

Ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση….. θυσία στο βωμό της εξοικονόμησης δαπανών
(Άποψη συναδέλφου πληροφορικής)

Το Δημόσιο σχολείο της ποιότητας, των ίσων ευκαιριών για παιδιά και εκπαιδευτικούς αποτελεί σημαία αγώνων και διεκδικήσεων. Είναι ανάγκη να αντιληφθούμε όλοι ότι οι αγώνες θα πρέπει να είναι με κοινούς στόχους και όραμα . Οι εκπαιδευτικοί στο δημόσιο σχολείο δεν περισσεύουν και οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων είναι συνάδελφοι με τα ίδια δικαιώματα στην εργασία σε ένα σχολείο ποιότητας. Είμαστε ενάντια στην πολιτική που ισοπεδώνει και βάζει σε διαθεσιμότητα τους εκπαιδευτικούς, που στήριξαν με τη δουλειά τους το Δημόσιο σχολείο, με μόνο στόχο την εξοικονόμηση δαπανών .

Ακολουθεί η άποψη του συναδέλφου μας Δημήτρη Δημάκη, δασκάλου πληροφορικής την οποία συνυπογράφουμε.
“Τον περασμένο Απρίλιο, το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε το νέο Ωρολόγιο πρόγραμμα για τα δημοτικά σχολεία, με το οποίο το μάθημα της Πληροφορικής (καθώς και της θεατρολογίας ) διδάσκεται πλέον σε όλα τα δημοτικά σχολεία της χώρας. Σκοπός αυτής της απόφασης ήταν, κατά δήλωση του Υπουργού,  να αρθεί η ανισότητα μεταξύ των δημοτικών ενταγμένων στο ΕΑΕΠ  (Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα) και αυτών που δεν είχαν ενταχθεί. Κι έτσι βλέπουμε για άλλη μια φορά στην Ελληνική παιδεία ένα συνηθισμένο και διαχρονικό φαινόμενο. Μία σωστή πρόθεση (όλοι οι μαθητές να διδάσκονται τα ίδια μαθήματα με τις ίδιες προϋποθέσεις) να καταστρέφεται από την παντελή έλλειψη σχεδιασμού και οργάνωσης.
Αν ο σκοπός του Υπουργείου με την αλλαγή του προγράμματος ήταν οι μαθητές να είναι ίσοι, τότε έχει αποτύχει οικτρά. Στα περισσότερα σχολεία στα οποία θα εισαχθεί φέτος το μάθημα της πληροφορικής δεν υπάρχουν υπολογιστές ή αίθουσες στις οποίες θα διδαχθεί το μάθημα. Τα ελληνικά δημοτικά πάντα στριμώχνονταν σε μικρά κτήρια, οπότε όταν χρειάστηκε μία επιπλέον αίθουσα για να δημιουργηθεί εργαστήριο Πληροφορικής, πολλά δεν μπόρεσαν να τη διαθέσουν. Όχι ότι θα είχε σημασία αν υπήρχαν αίθουσες σε όλα τα σχολεία. Μιας και για να δημιουργηθεί ένα εργαστήριο πληροφορικής, χρειάζονται υπολογιστές και δικτύωση και γι’αυτά το υπουργείο δεν έχει σχεδιάσει τίποτα, ακόμα και σήμερα που τα μαθήματα έχουν ξεκινήσει. Είναι μάλιστα πολύ ενδιαφέρον ότι ένα μήνα πριν την ανακοίνωση του νέου προγράμματος το υπουργείο είχε καλέσει τα σχολεία να δηλώσουν τι εξοπλισμό χρειάζονται. Μιας και οι διευθυντές των μη ΕΑΕΠ σχολείων δεν ήξεραν για την επικείμενη αλλαγή, πολλοί δεν δήλωσαν ενδιαφέρον για την απόκτηση υπολογιστών (τι να κάνει 10 καινούργιους υπολογιστές ένα σχολείο που δεν διδάσκει Πληροφορική;). Βέβαια, ακόμα και αν όλα τα δημοτικά είχαν κάνει αίτηση, πάλι δεν θα άλλαζε κάτι. Πάνω από 2000 σχολεία χρειάζονται εργαστήρια υπολογιστών, αλλά το υπουργείο θα καλύψει με αυτή την προμήθεια λιγότερα από  200.  Έτσι καταλήγουμε να ισχυριζόμαστε (προφανώς ψευδώς!) ότι μαθητές που κάνουν το μάθημα χωρίς υπολογιστές ή και χωρίς τάξεις είναι ίσοι με μαθητές που κάνουν μάθημα σε κανονικά (περίπου, μην ξεχνάμε ότι και η δημιουργία των ΕΑΕΠ σχολείων ήταν ανοργάνωτη) εργαστήρια και με (απαρχαιωμένους αλλά υπαρκτούς) υπολογιστές.
 Και πώς να υπάρξει σχεδιασμός, όταν πραγματικός σκοπός της αλλαγής του προγράμματος δεν ήταν η ισότητα, αλλά η εξοικονόμηση εκπαιδευτικών; Έτσι το υπουργείο, παρέδωσε μόνο αυτό που το ενδιέφερε. Ένα πρόγραμμα σπουδών που να απαιτεί όσο το δυνατόν λιγότερες προσλήψεις ειδικοτήτων που υπήρχαν στα ΕΑΕΠ σχολεία (και στο οποίο όλα τα αντικείμενα έχασαν ώρες διδασκαλίας). Αντίθετα, όλα τα υπόλοιπα, αίθουσες, υπολογιστές, αναλυτικό πρόγραμμα για το καινούργιο σχολείο, δεν προγραμματίστηκαν ποτέ, μιας και οι σωστή οργάνωση του νέου σχολείου δεν αποτέλεσε ποτέ πραγματικά στόχο του νέου τύπου Δημοτικού”

Το ΔΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου