Τετάρτη 7 Μαρτίου 2018

Η θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στο δημόσιο νηπιαγωγείο αποτελεί μια μεγάλη κατάκτηση για τον Κλάδο και την ελληνική κοινωνία

Η θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στο δημόσιο νηπιαγωγείο αποτελεί μια μεγάλη κατάκτηση για τον Κλάδο και την ελληνική κοινωνία
Η ψήφιση από τη Βουλή του άρθρου 33 στον νόμο για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, σήμανε την ικανοποίηση ενός ιστορικού και κομβικής σημασίας, για τη δημόσια εκπαίδευση, αιτήματος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, τη θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στο δημόσιο νηπιαγωγείο.

Έντεκα (11) και πλέον χρόνια μετά τον Ν.3518/2006 που η κυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή ψήφισε, ικανοποιώντας ένα κορυφαίο αίτημα του αγώνα των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, την καθιέρωση του ενός έτους υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης (για τα παιδιά 5 ετών) ο κλάδος κατακτά τη θεσμοθέτηση της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, που ψήφισε η κυβερνητική πλειοψηφία, έστω και δίχως πλήρη ικανοποίηση του αιτήματος για άμεση εφαρμογή της σε όλες τις περιοχές αλλά ολοκλήρωση σε ορίζοντα 3ετίας, αρχής γενομένης από το σχολικό έτος 2018-2019.
Η παράταξη της Δημοκρατικής Ανεξάρτητης Κίνησης Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης χαιρετίζει τη σημαντική αυτή εξέλιξη.
Με την παρουσία της στο Διοικητικό Συμβούλιο της Δ.Ο.Ε. και τα Διοικητικά Συμβούλια των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στήριξε από την πρώτη στιγμή με όλες της τις δυνάμεις τις πολύμορφες δράσεις (κινητοποιήσεις, επιστημονικές εκδηλώσεις, συναντήσεις με φορείς της πανεπιστημιακής κοινότητας) που ο κλάδος πραγματοποίησε (ιδιαίτερα την τελευταία 2ετία) με αποτέλεσμα τις δεσμεύσεις του Υπουργού Παιδείας κ. Γαβρόγλου και την υλοποίησή τους μετά από ψηφοφορία στη Βουλή το βράδυ της 26ηςΦεβρουαρίου 2018.
Βέβαια το γεγονός ότι:
  • η εφαρμογή της υλοποίησης της ρύθμισης δεν είναι άμεση αλλά παραπέμπεται σε βάθος τριετίας(;),
  • εκκρεμεί μια σειρά λεπτομερειών υλοποίησης της ρύθμισης – που μετατίθενται στο μέλλον ύστερα από έκδοση σχετικών υπουργικών αποφάσεων - που η μη ενσωμάτωσή τους στον νόμο αφήνει ανοιχτό παράθυρο για τη μη εφαρμογή της υποχρεωτικότητας στην πράξη,
  • δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για την επιπλέον υλικοτεχνική υποδομή, τους μόνιμους διορισμούς νηπιαγωγών που απαιτούνται για την εφαρμογή του προγράμματος ούτε και προβλεψη για τους χρηματικούς πόρους που είναι απαραίτητοι για τη στήριξη των νέων τμημάτων των νηπιαγωγείων,
μας προβληματίζει για το αν η πολιτική βούληση της κυβερνητικής πλειοψηφίας που υπερψήφισε τη σχετική ρύθμιση θα εξαντληθεί στη θεσμοθέτηση και δεν θα επεκταθεί, όπως οφείλει να κάνει, και στην καθολική εφαρμογή της υποχρεωτικής φοίτησης όλων των παιδιών ηλικίας 4 και 5 έτων στο νηπιαγωγείο.
Aγανάκτηση προκαλεί η στάση κατά της θεσμοθέτησης της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής, που επέδειξαν κατά την ψηφοφορία, στο σύνολό τους, τα κόμματα της αντιπολίτευσης που με την αρνητική στάση τους («κατά» ψήφισαν ΔΗ.ΣΥ., Ποτάμι και Χ.Α. ενώ «παρών» Ν.Δ., Κ.Κ.Ε. και Ένωση Κεντρώων) εμφανίστηκαν αποκομμένα από τις εκπαιδευτικές και κοινωνικές αναγκαιότητες στρέφοντας, επί της ουσίας, την πλάτη στο δημόσιο σχολείο. Οι αιτιάσεις πολλές και δίχως πειθώ είτε πρόκειται για δογματικού χαρακτήρα προφάσεις (Κ.Κ.Ε.) είτε για «επιχειρήματα» περί ελλείψεων σε δομές, κάτι που, ιδιαίτερα, κόμματα που στο παρελθόν στήριξαν (εισηγούμενα και υπερψηφίζοντας νόμους όπως οι 1566/1985 και 3518/2006) τη δίχρονη προσχολική αγωγή αλλά και άσκησαν εξουσία για πολλά χρόνια (ΠΑ.ΣΟ.Κ. και Ν.Δ.) δεν δικαιούνται να επικαλούνται αφού, για το αν υπάρχουν ή όχι δομές στο δημόσιο νηπιαγωγείο, φέρουν τεράστιες ευθύνες αφού σε εποχές προ μνημονίων δεν επένδυσαν στην ανέγερση των απαιτούμενων κτιρίων. Απέδειξαν έτσι πως η εξάρτηση από αυτούς που ονειρεύονται την αποδόμηση της δημόσιας εκπαίδευσης και επιδιώκουν την υπαγωγή των νηπιαγωγείων στους Δήμους (με στόχο τον  έλεγχο των προσλήψεων και την απορρόφηση ακόμη περισσότερων κονδυλίων του κρατικού προϋπολογισμού) (Κ.Ε.Δ.Ε. κλπ.) είναι τόσο ισχυρή ώστε να καθίστανται δέσμιοί τους. Όλοι τους επέλεξαν θέση απέναντι στον κόσμο της δημόσιας εκπαίδευσης.
Και είναι αν μη τι άλλο οξύμωρο το γεγονός ότι οι ίδιοι κομματικοί σχηματισμοί που δηλώνουν υπέρμαχοι και υποστηρικτές της δημόσιας εκπαίδευσης αντί να πιέσουν με τη στάση και τη θέση τους για την έμπρακτη και ξεκάθαρη υποστήριξή της βρίσκουν ή «εφευρίσκουν» αφορμές και αιτιάσεις για να σταθούν απέναντί της.
Ως Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης:
  • συνεχίζουμε να στηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις την άμεση εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στο δημόσιο νηπιαγωγείο σε όλη την Ελλάδα και καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να υλοποιήσει αυτό το εκπαιδευτικό και κοινωνικό όραμα με βάση τις θέσεις του κλάδου,
  • πιστεύουμε πως η προσχολική αγωγή αποτελεί το πρώτο και αναπόσπαστο κομμάτι της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης και βασικό πυλώνα του δημόσιου σχολείου,
  • τονίζουμε προς κάθε κατεύθυνση ότι κάθε, πιθανή, μελλοντική προσπάθεια μεταφοράς αρμοδιοτήτων που αφορούν στην αποστολή της Παιδείας από το Κράτος στην Τοπική Αυτοδιοίκηση (ή σε όποιον άλλο φορέα) θα συναντήσει την δυναμική αντίδρασή μας,
  • υπερασπιζόμαστε και αναδεικνύουμε το επιστημονικό έργο των νηπιαγωγών (ΠΕ60) που, μόνον αυτές/αυτοί, έχουν ως αποστολή τους και αντικείμενο των σπουδών τους την αγωγή και εκπαίδευση των νηπίων 4-6 ετών στο νηπιαγωγείο.

Από τη Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου