Δευτέρα 7 Απριλίου 2014

Δ.Ο.Ε.: Σχετικά με τις πιέσεις που ασκούνται από Διευθύνσεις Εκπαίδευσης στους εκπαιδευτικούς των ολιγοθέσιων σχολείων και νηπιαγωγείων

Χαλκίδα 2/4/2014
Θέμα : Σχετικά με τις πιέσεις που ασκούνται από Διευθύνσεις Εκπαίδευσης στους εκπαιδευτικούς των ολιγοθέσιων σχολείων και νηπιαγωγείων

  Στο χθεσινό του έγγραφο σχετικά με την Α.Ε.Ε. το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έκανε αναφορά και στις πιέσεις που ασκούν στελέχη της διοίκησης σε συναδέλφους που υπηρετούν σε ολιγοθέσια σχολεία και νηπιαγωγεία ώστε να προχωρήσουν άμεσα σε συγκρότηση ομάδων εργασίας. Είναι κωμικοτραγικό το φαινόμενο να δέχονται εντολές νηπιαγωγεία ώστε να συγκροτήσουν ομάδες ανά δύο και τρία μαζί και φανερώνουν την ανύπαρκτη ενημέρωση, την προχειρότητα και το ανειλικρινές του εγχειρήματος της επονομαζόμενης αυτοαξιολόγησης.
  Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και οι κάθε λογής υπεύθυνοι των επιτροπών που προωθούν την Α.Ε.Ε. είναι σαφές ότι ενδιαφέρονται μόνο για την απορρόφηση κοινοτικών κονδυλίων και για την επιβολή κλίματος φόβου στους εκπαιδευτικούς και όχι, όπως θα όφειλαν, για την ουσία του εκπαιδευτικού γίγνεσθαι. Γι' αυτό το λόγο δεν μπαίνουν καν στον κόπο να στείλουν συγκεκριμένες οδηγίες, κάτι που όφειλαν να έχουν ήδη κάνει κι αν μη τι άλλο θα πρέπει άμεσα να κάνουν, στα σχολεία αυτά με αποτέλεσμα να μένουν ελεύθεροι κάποιοι «βασιλικότεροι του βασιλέως» να απειλούν με πειθαρχικές διώξεις ακόμα και εκπαιδευτικούς μονοθέσιων σχολείων επειδή δε συγκροτούν ομάδες εργασίας (προφανώς με τον εαυτό τους !!!).
  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ανέφερε χθες, με βάση το σχετικό υλικό και την εγκύκλιο του Υπουργείου της 10-12-2013, ότι στις παραπάνω περιπτώσεις δεν μπορεί να γίνεται λόγος για ομάδες εργασίας αλλά για ολομέλεια διδασκόντων, επομένως, κατά την άποψή του, δεν τους αφορά η διαδικασία της εγκυκλίου Αρβανιτόπουλου.
  Είχαμε, όμως, καλέσει και καλούμε και πάλι τους εκπαιδευτικούς αυτών των σχολείων, να συντάξουν πρακτικό στο πνεύμα του υποδείγματος που έχει αποστείλει η Δ.Ο.Ε. το οποίο φυσικά θα αναδεικνύει την άρνησή τους να συμμετάσχουν εθελοντικά στη διαδικασία της Α.Ε.Ε. (προσαρμοσμένο στα δεδομένα της δικής τους λειτουργίας, δηλαδή μη εθελοντική λειτουργία της ολομέλειας και όχι ομάδων εργασίας). Από εκεί κι έπειτα, αν υποχρεωθούν να δηλώσουν συμμετοχή στη διαδικασία της Α.Ε.Ε. σε πνεύμα «επιστράτευσης» θα πρέπει κι αυτοί να συντάξουν, προσαρμοσμένο κατά περίπτωση, το ανάλογο κείμενο που αφορά τους διευθυντές ή/και τους εκπαιδευτικούς των σχολείων και έχουμε αποστείλει με το χθεσινό (1-4-2014) έγγραφό μας.   
Από τη Δ.Ο.Ε.
 
ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΑΚΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ
Σήμερα …………….. …./ 02/ 2014, και μετά από πρόσκληση του Διευθυντή του Σχολείου συνήλθε ο Σύλλογος Διδασκόντων του ……. Δημοτικού Σχολείου / Νηπιαγωγείου …………………………….., σε έκτακτη συνεδρίαση με θέμα: «Εφαρμογή του θεσμού της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας κατά το σχολικό έτος 2013-2014 – Διαδικασίες», σύμφωνα με την με αριθ. Πρωτ.: 190089/Γ1, 10. 12. 2013, εγκύκλιο της Διεύθυνσης Σπουδών Π.Ε. & Δ.Ε. του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Παρόντα ήταν όλα τα μέλη του συλλόγου διδασκόντων του σχολείου.
Μετά από την εισήγηση του Διευθυντή του Σχολείου σχετικά με τον καθορισμό των ομάδων εργασίας που προβλέπονται από την συγκεκριμένη εγκύκλιο για την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης  και μετά από τη διαλογική συζήτηση και τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών που ακολούθησαν, ο Διευθυντής του σχολείου διαπιστώνει ότι: Δεν υπάρχει εθελοντική προσφορά για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις ομάδες εργασίας και ως εκ τούτου δεν κατέστη δυνατή η στελέχωσή τους.  (ή… εξ αιτίας του ότι η πλειοψηφία των συναδέλφων δεν προσφέρεται εθελοντικά για συμμετοχή στις ομάδες εργασίας δεν κατέστη δυνατή η στελέχωσή τους)
Για το λόγο αυτό συντάχθηκε το πρακτικό αυτό, διαβάστηκε και υπογράφεται όπως ακολουθεί.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου