ΘΑΝΑΣΗ
ΖΕΜΠΙΛΗ ΣΤΙΣ 07-03-2014
ΤΟ ΔΥΣΒΑΣΤΑΚΤΟ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ
Η
τρέχουσα δημοτική θητεία μας, δεύτερη στη Χαλκίδα και πρώτη του Καλλικρατικού
Δήμου, μετά τη συνένωση και των τέως Δήμων Ληλαντίων, Ν. Αρτάκης, Αυλίδας και
Ανθηδόνας, εξελίσσεται σε συνθήκες που απέχουν κατά πολύ του κλίματος των
παλαιότερων εποχών.
Αυτήν
την περίοδο, βιώνουμε τη χειρότερη μεταπολιτευτική οικονομική κρίση και την
εντονότερη δοκιμασία της κοινωνικής συνοχής. Δεν θα ήταν υπερβολή να το
συνοψίσω σε μία φράση, ότι αυτήν την περίοδο «τα είδαμε όλα και τα ζήσαμε όλα».
Η ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟ
ΜΕΓΑΛΟ ΘΥΜΑ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ
Με την οικονομία να ακρωτηριάζεται, το
κοινωνικό κράτος να υποχωρεί, τους ανθρώπους να φτωχοποιούνται και τον
κοινωνικό ιστό να οδηγείται σε αποσύνθεση, η Τοπική Αυτοδιοίκηση, ως ο πλέον
αντιπροσωπευτικός λαϊκός θεσμός, σε άμεση επαφή με την κοινωνία και με καθήκον
να την εκπροσωπεί γνήσια και να διεκδικεί μαζί της στα κέντρα λήψης
αποφάσεων, είχε υποχρέωση να
διαδραματίσει έναν επιπρόσθετο ρόλο, να
παρέμβει στα κοινωνικά δρώμενα, να
τοποθετηθεί με το μέρος των πολιτών, να
αναλάβει τις πρωτοβουλίες που θα μεταφέρουν στους κυβερνώντες και τους
ξένους επιτετραμένους την κραυγή αγανάκτησης για την απόγνωση που αυτοί
βιώνουν.
Παράλληλα, η Τοπική Αυτοδιοίκηση
όφειλε και οφείλει να αντιδράσει υπερασπιζόμενη και το μέλλον αυτού καθ’ εαυτού
του θεσμού που βάλλεται συστηματικά.
Η
πρωτοφανής μείωση των λειτουργικών και επενδυτικών πόρων, που σε σύγκριση με το
2009 ξεπερνά το 60%, η ανάληψη πρόσθετων αρμοδιοτήτων χωρίς την συνοδεία των
προβλεπόμενων ανάλογων πόρων, οι θεσμικές και διαρθρωτικές αλλαγές που οδήγησαν
σε επιπρόσθετες πολύ σημαντικές περικοπές δαπανών και η συνεχής μείωση του προσωπικού
με διαθεσιμότητες και απολύσεις, δημιούργησαν ένα ασφυκτικό οικονομικό και
κοινωνικό πλαίσιο ανέχειας και απαξίωσης που έφερε σε δοκιμασία τους Δήμους και
κατέστησε την Τοπική Αυτοδιοίκηση ως
το μεγάλο θύμα των Μνημονιακών
πολιτικών.
Και
αυτό, δεν ήταν και δεν είναι τυχαίο.
Πρόκειται
για επιλογή ασφυκτικού έως
παραλυτικού εναγκαλισμού από την Κεντρική Εξουσία, που -σε συνδυασμό με μια
επιχείρηση διασυρμού και κατασυκοφάντησης συλλήβδην του πολιτικού προσωπικού
της Τοπικής Αυτοδιοίκησης-, στόχευσε και
στοχεύει στην καταρράκωση του
πιο κοντινού στον πολίτη, θεσμού του πολιτεύματος.
Με
τελικό σκοπό, την υποταγή της
Τοπικής Αυτό-διοίκησης και την
έκπτωσή της σε Διοίκηση εντεταλμένης λογιστικής διαχείρισης, στα μέτρα και τα
ζητούμενα τους.
Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΣΤΗΝ
ΟΔΟ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ
Παρά ταύτα και σ’ αυτό το δυσοίωνο
περιβάλλον, η Δημοτική Αρχή δεν
ακολούθησε την οδό της μεμψιμοιρίας, δεν στάθηκε «μοιραία και άβουλη».
Δώσαμε
τον αγώνα μας με όλα τα μέσα που διαθέτουμε, ώστε να προσφέρουμε στους
πολίτες, που βιώνουν τις ζοφερές
συνέπειες της κρίσης, υπηρεσίες που
ενισχύουν την ομαλή λειτουργία των πόλεων και των χωριών και δράσεις
αλληλεγγύης που διασφαλίζουν την κοινωνική συνοχή.
Η περίοδος αυτή, ήταν για μένα, για
τους αιρετούς συνεργάτες μου, μια αδιάκοπη δοκιμασία αλλά και μια μεγάλη
πρόκληση. Ένας καθημερινός αγώνας.
Και σ’ αυτόν τον αδιάλειπτο αγώνα, σταθήκαμε
όρθιοι. Και το σημαντικότερο, στάθηκε όρθιος ο Δήμος Χαλκιδέων.
Έχοντας
ως βάση στήριξης την ισχυρή οικονομική θέση που είχε αποφέρει η δουλειά μας
κατά τη διάρκεια της πρώτης μας δημοτικής θητείας στον προ «Καλλικράτη» Δήμο
Χαλκιδέων.
Έχοντας
τόσο τη συμπαράσταση των εργαζομένων του Δήμου όσο και την κατανόηση των
συμπολιτών μας.
Η εργώδης καθημερινή προσπάθειά μας, πέρα από τη δυσβάστακτη οικονομική
πολιτική, είχε να αντιμετωπίσει και τη συνεχή μείωση του διαθέσιμου προσωπικού.
Ο
Δήμος Χαλκιδέων απώλεσε 150 άτομα μόνιμο
προσωπικό.
Αποτέλεσμα των διαθεσιμοτήτων που επιβλήθηκαν, της
εξαναγκαστικής εξόδου από την εργασία
όσων παρέμεναν μέσω
προσωρινών δικαστικών αποφάσεων και των αθρόων αιτήσεων συνταξιοδότησης, όταν
παράλληλα, απαγορεύονται νέες προσλήψεις.
Οι πολίτες δικαίως ζητούν άριστη παροχή υπηρεσιών,
όμως στο Δήμο μας δουλεύουμε με 290 εργαζόμενους λιγότερους από τον -βάσει πληθυσμιακού κριτηρίου-
προσδιοριζόμενο αριθμό που θέτει η μελέτη του ίδιου του Υπουργείου Εσωτερικών.
Και
είναι βάσιμη η σκέψη μας ότι η συνεχής
και συστηματικά επιβαλλόμενη μείωση προσωπικού, επιχειρείται να
αποτελέσει το «όχημα» για την απαξίωση των δημοτικών υπηρεσιών στα μάτια των
πολιτών και το αναγκαίο πρόσχημα ώστε να δημιουργηθεί το πρόσφορο έδαφος και να
ευοδωθούν οι πιεστικοί σχεδιασμοί συμφερόντων για ιδιωτικοποίηση της Καθαριότητας, του Πρασίνου, του Εργοταξίου και
άλλων Υπηρεσιών που σχετίζονται με την καθημερινότητα.
Σε
αντίθεση όμως, ο Δήμος μας, μην υιοθετώντας τέτοια σχέδια επιβουλής και
μεθοδεύσεις για ανάθεση δημοτικού
έργου σε ιδιωτικές εταιρείες, κατάφερε να επιτελεί καθημερινά και στο μέτρο του δυνατού το ρόλο του.
Η
ΙΣΧΥΡΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ
Αντιπαλέψαμε τη
γραφειοκρατία και ξεπερασμένες αντιλήψεις για τον τρόπο διοίκησης. Διεκδικήσαμε
νέες πηγές εσόδων. Τηρήσαμε
τις αρχές της συνετούς διαχείρισης
και προχωρήσαμε στον
οικονομικό εξορθολογισμό του
Δήμου.
Παρά
την αύξηση του κόστους των προσφερόμενων υπηρεσιών, έχουμε κατορθώσει τη μείωση
των λειτουργικών δαπανών με διατήρηση του καλού επιπέδου των παρεχομένων
υπηρεσιών. Βελτιώνοντας δραστικά τη
σχέση κόστους-οφέλους για το κοινωνικό σύνολο.
Παράλληλα,
σε ότι μας αφορά ως αιρετούς, ακολουθήσαμε πολιτική
αυτοπεριορισμού. Δίνοντας προσωπικά το παράδειγμα και με τους συνεργάτες
μου να κινούνται σ’ αυτήν τη γραμμή. Έτσι, -παρά τις σχετικές εκ του νόμου
προβλέψεις- ουδείς από τους δικαιούμενους αιρετούς έχει ζητήσει και λάβει έως
σήμερα έξοδα για εκτός έδρας κίνηση, ουδείς έχει προμηθευτεί και χρησιμοποιεί
υπηρεσιακό κινητό τηλέφωνο ενώ ο ίδιος δεν χρησιμοποιώ υπηρεσιακό όχημα για τις
μετακινήσεις μου.
Τα αριθμητικά στοιχεία είναι
χαρακτηριστικά της αποτελεσματικής οικονομικής διαχείρισης του Δήμου:
Με
ταμειακό πλεόνασμα –σήμερα που
σας ομιλώ- στα 13.907.208,57 ευρώ, ο Δήμος Χαλκιδέων
αναδεικνύεται σε έναν από τους
οικονομικά πλέον ισχυρούς της χώρας.
Όταν,
την ίδια ώρα, υπάρχουν Δήμοι που αδυνατούν πλήρως να ανταπεξέλθουν και είτε
βρίσκονται σε αναστολή πληρωμών είτε πληρώνουν έναντι είτε χρησιμοποιούν
επενδυτικούς πόρους (ΣΑΤΑ) για την πληρωμή προσωπικού, κατά παράβαση της
νομοθεσίας, ο Δήμος Χαλκιδέων είναι από τους ελάχιστους που διατηρούν
δεσμευμένο το ποσό –όχι της μίας, όπως απαιτεί η νομοθεσία αλλά- δύο
μισθοδοσιών.
Ενώ
και οι ασφαλιστικές εισφορές, οι δανειακές υποχρεώσεις, τα όποια επιδόματα, οι
όποιες δικαστικές αποφάσεις και οι παροχές σε είδος εκτελούνται πάντα
εμπρόθεσμα σε ότι αφορά στις Υπηρεσίες του Δήμου Χαλκιδέων.
Δεν θελήσαμε να
επιβαρύνουμε επιπρόσθετα τους πολίτες-δημότες που ζουν έντονα
την οικονομική κρίση, με τη μείωση των εισοδημάτων τους και τις έκτακτες
εισφορές / μόνιμα «χαράτσια» που κάθε τόσο καλούνται να καταβάλουν στο Κράτος.
Έτσι,
τηρήσαμε με συνέπεια τους προϋπολογισμούς των χρήσεων της τρέχουσας δημοτικής
περιόδου. Αφού και η παραμικρή παρέκκλιση θα επέφερε αυτομάτως οικονομικές
επιπτώσεις για τους Δημότες με την επιβολή από το Οικονομικό Παρατηρητήριο των
ΟΤΑ, υπέρογκων αυξήσεων στις δημοτικές χρεώσεις.
Έτσι, τα δημοτικά τέλη (καθαριότητας –
ηλεκτροφωτισμού) δεν έχουν αναπροσαρμοσθεί ούτε καν τιμαριθμικά, επί 5ετία. Και
τα τέλη της ΔΕΥΑΧ (ύδρευσης – αποχέτευσης) παραμένουν χωρίς αύξηση στη μετα-«Καλλικρατική» περίοδο, επί 3ετία στις
περιφερειακές Δημοτικές Ενότητες (αφού ενδιάμεσα υπήρξε η αναπόφευκτη
ενσωμάτωση μετά τη συνένωσή τους στον τέως Δήμο Χαλκιδέων) και επί 7ετία στα
όρια του τέως Δήμου Χαλκιδέων. Με τα κάποτε ακριβά τιμολόγια της ΔΕΥΑΧ να είναι
πλέον από τα φθηνότερα στη χώρα. Αυτό αποτελεί
πανελλήνια πρωτοτυπία.
Και
αποτελεί θεμελιώδη δέσμευσή μας ότι δεν θα υπάρξει αύξηση των αντιστοίχων τελών και καθ' όλη τη διάρκεια
της προσεχούς 5ετίας. Δέσμευση που μας την επιτρέπουν οι εμφανείς δυνατότητες του εύρωστου
Δήμου Χαλκιδέων, οι οποίες τον
αναδεικνύουν ως πυλώνα της τοπικής οικονομίας με αναπτυξιακό ρόλο που
εξυπηρετεί την περιοχή.
Βέβαια,
κατά την άποψή μου, η επιτυχημένη Δημοτική Αρχή δεν κρίνεται μόνον από την
οικονομική της διαχείριση.
Κι
ας διαπιστώνουμε σε κάποιες περιπτώσεις, όπως π.χ. στο Δήμο Αθηναίων, ότι το
έργο της εκεί Δημοτικής Αρχής διαφημίζεται για το οικονομικό της πλεόνασμα.
Ασχέτως του γεγονότος ότι στον μεγαλύτερο Δήμο της χώρας ανέρχεται στο ποσό των
12 εκατ. ευρώ ενώ στον κατά πολύ μικρότερο
Δήμο μας, στο ποσό των 14 εκατ. ευρώ.
Διότι,
δεν αρκεί η σωστή οικονομική διαχείριση για να κριθεί ως επιτυχημένος ένας
δήμαρχος. Απαιτείται και έντονο αποτύπωμα στις υποδομές και στην ταυτότητα του
Δήμου.
Η
επιτυχημένη Δημοτική Αρχή κρίνεται συνολικότερα από τις δράσεις και τις
παρεμβάσεις της που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων.
Ανέκαθεν
αποτελούσε προσωπικό μου στοίχημα να είμαι ένας δήμαρχος «όχι των γραφείων» αλλά «των εργοταξίων».
Δηλαδή,
ο δήμαρχος που δεν περιορίζεται στην υπηρεσιακή λειτουργία αλλά σχεδιάζει,
βρίσκει πηγές χρηματοδότησης και υλοποιεί σειρά από παρεμβάσεις που βελτιώνουν
την ποιότητα ζωής των πολιτών, προσδίδουν ταυτότητα στην πόλη και ενισχύουν την
οικονομική και κοινωνική ζωή της.
ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ ΕΡΓΑ ΣΕ
ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΟΧΗ
Από
το ξεκίνημα της θητείας μας, έχουμε θέσει τους στρατηγικούς στόχους που μας δεσμεύουν έναντι των συμπολιτών μας.
Και ο απολογισμός
πεπραγμένων, παρά τις τεράστιες δυσκολίες και τα σοβαρά προβλήματα που
αντιμετωπίσαμε, αποδεικνύει συνέπεια και αξιοπιστία έναντι του τόπου και των
συμπολιτών μας.
Ο
Δήμος Χαλκιδέων είναι
- από τους ελάχιστους σε όλη τη χώρα που δημοπρατεί έργα εκατομμυρίων ευρώ από ίδιους πόρους (μη
μεταφέροντας τους για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών) και
-
από τους πρωτοπόρους σε όλη τη χώρα και ως προς τις εντάξεις έργων σε συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα και ως
προς την απορρόφηση ευρωπαϊκών πόρων.
Την 3ετία έχουν
πραγματοποιηθεί και δρομολογηθεί έργα σε κάθε περιοχή του Δήμου, συνολικού προϋπολογισμού 95 εκατ. ευρώ και
πλέον.
Με
εντάξεις έργων στο ΕΣΠΑ ύψους 82 εκατ. ευρώ ( σύμφωνα με τον πίνακα
έργων που δώσαμε στη δημοσιότητα), με χρηματοδοτήσεις
από Κεντρικά Προγράμματα (ΠΔΕ,
«Πράσινο Ταμείο», υπόλοιπο «Θησέα», “Ελλάδα 2004 κ.α) που αγγίζουν τα 6 εκατ. ευρώ, καθώς και με
τη διάθεση 7,5 εκατ. ευρώ από ίδιους
πόρους.
Έργα που αλλάζουν τον Δήμο και αλλάζουν τη ζωή μας.
Έργα
που υλοποιούνται σε κάθε Δημοτική
Ενότητα, σε κάθε Δημοτική και Τοπική Κοινότητα.
Έργα ουσίας που σχεδιάζονται, δημοπρατούνται, συμβασιοποιούνται,
βρίσκονται σε εξέλιξη ή έχουν ολοκληρωθεί, εξασφαλίζοντας υποδομές,
προστατεύοντας το περιβάλλον, δημιουργώντας προϋποθέσεις οικονομικών δράσεων
και βελτιώνοντας τη ποιότητα ζωής των πολιτών.
Κάποια δε από αυτά, είναι έργα μεγάλης κλίμακας, όπως:
- η
ανασύνταξη του αστικού τοπίου με την εκτεταμένη διαμόρφωση νέων αλλά και την αισθητική και χρηστική
αναβάθμιση υφιστάμενων δημοσίων χώρων που αποδίδονται ως κοινόχρηστοι.
Και συγκεκριμένα: το πρώτο οργανωμένο,
εκτεταμένο και λειτουργικό δίκτυο πεζοδρομήσεων στο εμπορικό κέντρο, η βιοκλιματική παρέμβαση στην «καρδιά» της πόλης που συνδέει
το εμπορικό κέντρο με το παραλιακό μέτωπο, η ανάπλαση της Βοιωτικής ακτής και
των εισόδων της πόλης, οι παρεμβάσεις στις γειτονιές της πόλης αλλά και σε κάθε
περιφερειακή κοινότητα.
- η
ανάπλαση του πυρήνα του ιστορικού κέντρου της πόλης με την ανάδειξη και
λειτουργική αξιοποίηση των νεώτερων μνημείων, διατηρητέων κτηρίων και
αρχαιολογικών χώρων
- τα
μεγάλα έργα υποδομών στην ύδρευση, την αποχέτευση και τη διαχείριση των
απορριμμάτων.
Έχω κατ’ επανάληψη δημόσια προ(σ)καλέσει και στο
Δημοτικό Συμβούλιο για απάντηση στο ερώτημα:
«Σε ποια δημοτική ενότητα, σε ποια
δημοτική ή τοπική κοινότητα, ακόμη και σε περιόδους «παχέων αγελάδων», έχουν γίνει περισσότερα έργα από ότι σ’
αυτήν που διανύουμε ;»
Και
επειδή τα έργα είναι μεγέθη μετρήσιμα, ας μας πουν σε ποιόν Δήμο της
επικράτειας αναλογικά αντιστοιχούν μεγαλύτερες εντάξεις έργων στο ΕΣΠΑ ; Ή
ακόμη και σε ποιόν Δήμο της χώρας διατίθενται πιστώσεις 7,5 εκατ. ευρώ από
ιδίους πόρους για χρηματοδοτήσεις ή συγχρηματοδοτήσεις νέων έργων ;
ΠΛΕΓΜΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Ιδιαίτερα
σημαντική είναι η αξία των αναπτυξιακών έργων, όταν όμως την ίδια στιγμή
αυξάνεται δραματικά ο αριθμός των συμπολιτών μας που αντιμετωπίζουν προβλήματα βιοπορισμού
και επιβίωσης και με δεδομένη την απορρύθμιση του κοινωνικού κράτους, η άσκηση
κοινωνικής πολιτικής «τοπικού χαρακτήρα» καθίσταται πρώτιστη μέριμνα.
Ο
Δήμος μας, αμετακίνητα στην αρχή της κοινωνικής αλληλεγγύης και πρόνοιας
χωρίς διακρίσεις, διεύρυνε συνεχώς τα όρια της κοινωνικής πολιτικής του,
επεκτείνοντας ποιοτικά και ποσοτικά τις
κοινωνικές δομές και δράσεις του
για την οργανωμένη και συντεταγμένη κάλυψη πρωτογενών
ζητημάτων επιβίωσης δοκιμαζόμενων συμπολιτών.
Για εμάς, η έλλειψη πόρων, δεν στάθηκε
ανυπέρβλητο εμπόδιο, για την ανάπτυξη κοινωνικών υποδομών και νέων δομών
κοινωνικής πρόνοιας.
Και είμαι υπερήφανος για το κοινωνικό
μας έργο και για την ισχυρή συμμαχία μας με την κοινωνία των πολιτών σε
παράλληλες δράσεις και δραστηριότητες. Όλοι μαζί κάναμε πράξη τη μετάβαση «από τη φιλανθρωπία στην κοινωνική
αλληλεγγύη».
Ξεκινήσαμε, από ίδιους πόρους, τη λειτουργία Κοινωνικού Παντοπωλείου.
Και ήδη, ο αριθμός των δικαιούχων που έχει ξεπεράσει τους 2.200.
Σε
συνέργεια με το Εργατικό Κέντρο και σε συνεργασία με σωματεία κοινωφελούς
χαρακτήρα, εντάξαμε στο ΕΣΠΑ την πράξη
«Κοινωνικές Δομές αντιμετώπισης της Φτώχειας στο Δήμο Χαλκιδέων», με
χρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό
ΚοινωνικόΤαμείο κατά 100%. Μέσα από
το πρόγραμμα ήδη:
- ενισχύθηκαν
οι παρεχόμενες υπηρεσίες του Κοινωνικού Παντοπωλείου
ενώ
λειτουργούν
- Ανοικτό Κέντρο Ημερήσιας Υποδοχής Αστέγων
- Δομή Παροχής Συσσιτίων
- Τράπεζα Χρόνου
- Γραφείο Διαμεσολάβησης
από τις
δράσεις των οποίων, οι ωφελούμενοι θα ξεπεράσουν τους 500.
Περαιτέρω,
ο Δήμος εντάχθηκε σε χρηματοδοτούμενα προγράμματα και ήδη λειτουργούν Κέντρο Συμβουλευτικής Υποστήριξης Γυναικών
Θυμάτων Βίας και Κέντρο Δια Βίου Μάθησης.
Ενώ
το ΚΕΠ Υγείας του Δήμου, που
ιδρύθηκε το 2011, δραστηριοποιείται με αποδέκτες όλους τους πολίτες μα με
ειδική στόχευση στους απόρους και ανασφάλιστους, προσφέροντας δωρεάν εξετάσεις
από γιατρούς πολλών ειδικοτήτων, δωρεάν εργαστηριακές εξετάσεις, προγράμματα
δωρεάν μαστογραφιών, τεστ Παπ, οστεοπόρωσης, αντιφυματικών εμβολιασμών κ.α.
Σημειώνεται,
ότι με τον ανασχεδιασμό και την επιμονή από πλευράς Δήμου, η πρόταση για
«γέφυρα» από το Γ΄ ΚΠΣ στο ΕΣΠΑ, έγινε αποδεκτή και έτσι, στάθηκε δυνατόν να
ολοκληρωθούν δύο σημαντικές Υποδομές
στο τομέα των Κοινωνικών Δράσεων, το Κέντρο
Κοινωνικών Υπηρεσιών και η Ανοικτή
Δομή Στήριξης Ατόμων με Αναπηρία, στην περιοχή του Γηροκομείου.
Κτηριακές
υποδομές που μπορούν και υποστηρίζουν τις κοινωνικές δράσεις του Δήμου. Το Ανοικτό Κέντρο Ημερήσιας Υποδοχής
Αστέγων και η Δομή Παροχής Συσσιτίων
ήδη στεγάζονται στο Κέντρο Κοινωνικών Υπηρεσιών.
ΔΗΜΟΣ
«ΠΡΟΤΥΠΟ»
Τώρα,
η μεγάλη αλλαγή τάξης μεγέθους από τη Χαλκίδα των 55.000 στον «Καλλικρατικό»
Δήμο των 100.000 και πλέον, το πρωτόγνωρο ενός μητροπολιτικού Δήμου, η
προσαρμογή σε πρωτοδοκιμαζόμενες θεσμικές αλλαγές, η επιβάρυνση από τα χρέη των
συνενωθέντων Δήμων και το ασφυκτικό
λειτουργικό πλαίσιο που επιβλήθηκε, σε συνδυασμό με το σκληρό περιβάλλον
Μνημονίου, συνέθεσαν ένα ιδιαίτερα δύσκολο και απαιτητικό πεδίο δράσης.
Απαντήσαμε
με εργώδη προσπάθεια. Εργαστήκαμε
καθημερινά από το πρωί μέχρι αργά το βράδυ. Σχεδιάσαμε στόχους, δρομολογήσαμε
παρεμβάσεις και υλοποιήσαμε έργο. Έργο ορατό.
Στην
πορεία μας, μέσα από τις αντιξοότητες,
είναι βέβαιο ότι φορές και κατά τομείς, υπήρξαν παραλείψεις ενώ έγιναν και
λάθη. Που εντοπίστηκαν, αναγνωρίστηκαν και αποτέλεσαν πρόσθετη εμπειρία στη
συνέχιση του αγώνα μας. Και που ουδόλως αφαιρούν από το θετικό πρόσημο της
προσπάθειας και του αποτελέσματός της.
Τα
εξαιρετικά οικονομικά αποτελέσματα, η απτή πραγματικότητα των έργων και η λειτουργία
των κοινωνικών δομών του Δήμου Χαλκιδέων, δεν αποτελούν απλά την πιστοποίηση
της επαρκούς διαχείρισης, του στρατηγικού σχεδιασμού και της ενεργούς
αλληλεγγύης από πλευράς Δημοτικής Αρχής. Αποτελούν παράλληλα, κατάκτηση των
πολιτών - δημοτών, μιας και εξασφαλίζουν την υγιή πορεία και την αναπτυξιακή
προοπτική του Δήμου μας.
Και
αυτές οι ασφαλείς παρακαταθήκες δεν
θα πρέπει να αποτελούν αντικείμενο μεμψιμοιρίας από τους υποψήφιους στις
Δημοτικές εκλογές, αφού είναι αυτές που συνιστούν το στέρεο υπόβαθρο που επιτρέπει στους όποιους
διεκδικητές του Δήμου Χαλκιδέων να καταθέτουν σχέδια και προτάσεις.
Όταν,
σε άλλους Δήμους της Εύβοιας και σε πάρα πολλούς όλης της χώρας, αυτοί που θα
αναλάβουν μετά τις δημοτικές εκλογές, θα έχουν ως μοναδικό τους μέλημα την
αποφυγή του λουκέτου.
Εξ
άλλου, δεν είναι καθόλου τυχαίες οι δημόσιες τοποθετήσεις στελεχών της
Αυτοδιοίκησης, όχι μόνον από τη Στερεά Ελλάδα αλλά από όλη τη χώρα, σε
συνέδρια, συνεντεύξεις κ.λ.π., οι οποίοι, αναφερόμενοι στο Δήμο Χαλκιδέων,
κάνουν λόγο για «Δήμο πρότυπο».
ΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ
Με αυτήν την παρακαταθήκη και
πλησιάζοντας προς τις Δημοτικές εκλογές, είναι και η ώρα του προσωπικού μας
απολογισμού καθώς όλοι μας θα πρέπει να πούμε στους πολίτες σε ποια μετερίζια
βρεθήκαμε την ώρα των κοινωνικών αγώνων.
Αντιμετωπίζοντας τις δυσβάστακτες
συνθήκες των όλο και
τραγικότερων οικονομικών δυσκολιών και των
όλο και εντεινόμενων κοινωνικών προβλημάτων, η Δημοτική μας Αρχή με συνέπεια και
χωρίς καθόλου αμφιταλαντεύσεις, προχώρησε
στην οδό του αγώνα σε όλα
τα μέτωπα και σε όλους τους τομείς των δράσεων του Δήμου, για την
ακύρωση των σχεδίων των τρεχουσών πολιτικών και την ανατροπή των δυσοίωνων
δεδομένων, ώστε να ανταποκριθούμε στην εντολή των πολιτών.
Η
στάση μου -σε ότι με αφορά- ήταν
και θα είναι μονόδρομος. Αφού
θα ήταν προσωπική μου
ασυνέπεια να υπερασπιζόμουν πολιτικές που δεν
με εκφράζουν και που τις
έχω στην πράξη αντιπαλέψει. Με αγώνες και με
ξεκάθαρη στάση στην τοπική κοινωνία.
Οι δημόσιες τοποθετήσεις μου και η διαρκής
πρακτική μου είναι ευκρινείς,
συνεπείς και υπεύθυνες. Καθώς όλα αυτά
τα χρόνια λειτούργησα καθημερινά
κοντά στα προβλήματα των δημοτών, στα
τοπικά κινήματα και τις συλλογικότητες.
Ήμουν πάντα «παρών» και πάντα
μπροστά.
Αγωνίστηκα με όλες μου τις δυνάμεις
και σε όλα τα μέτωπα και δικαιούνται να με
κρίνουν όχι αυτοί που επέλεξαν την ασφάλεια του καναπέ τους, αλλά αυτοί που βρέθηκαν
δίπλα μας, συνοδοιπόροι στην πρώτη γραμμή των κινητοποιήσεων και των
διεκδικήσεων.
Όλα αυτά τα χρόνια συμπορεύτηκα μαζί με τις δυνάμεις της εργασίας που δοκιμάζονται, με τους ανέργους,
τους απολυμένους, τους μισθοσυντήρητους και τους συνταξιούχους. Στους δρόμους,
στις κινητοποιήσεις και στις πορείες, στα γραφεία της εκτελεστικής εξουσίας και
στις δικαστικές αίθουσες.
Επίσης,
όλα αυτά τα χρόνια συναντήθηκα μαζί τους και στήριξα τις ευάλωτες ομάδες συμπολιτών που πλήττονται από την
οικονομική κρίση, που έχουν περιορισμένη πρόσβαση στα κοινωνικά και δημόσια
αγαθά. Στις δομές πρόνοιας, στις δράσεις κατά της φτώχειας, στις παρεμβάσεις
ενάντια στους αποκλεισμούς, στις οργανώσεις αλληλεγγύης.
Διαφώνησα
σθεναρά και διαχώρισα τη θέση μου από τις εφαρμοζόμενες πολιτικές, που σε
μεγάλο βαθμό συνιστούν πολιτικές αντιμεταρρυθμίσεις..
Κατέθεσα την κομματική
μου ταυτότητα, όπως
δημοσίως και κατ’ επανάληψη έχω τονίσει.
Δεν υπάκουσα στη γραμμή των επικυρίαρχων της
Τρόϊκας.
Δεν συναγελάστηκα με τον εντεταλμένο τους στα
αυτοδιοικητικά.
Κράτησα κλειστές τις πόρτες του Δήμου στον
Φούχτελ και την Task
Force.
Με τη δημόσια διαδρομή μου, κατέκτησα στην πράξη την αυτονομία του πολιτικού μου λόγου και
την ανεξαρτησία της Δημοτικής μας
Αρχής από κομματικές δεσμεύσεις.
Σ’ αυτόν τον άξονα υπάκουσε η
δημαρχιακή μου θητεία και σ’ αυτόν τον
δρόμο θα συνεχίσω.
Και πάλι στο πλευρό της
δοκιμαζόμενης κοινωνίας, στο πλευρό των
θυμάτων των πολιτικών της φτώχειας και της ανεργίας για τη διεύρυνση της
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΜΜΑΧΙΑΣ και την ενδυνάμωση της ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ των πολιτών.
ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ
ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΚΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΑΥΡΙΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ
Στις
προσεχείς Δημοτικές εκλογές, τον Μάιο του 2014, θα είμαι εκ νέου υποψήφιος Δήμαρχος Χαλκιδέων, επικεφαλής του συνδυασμού «ΓΕΦΥΡΑ
ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ / ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ –
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ».
Για να συνεχίσουμε την πορεία μας για μια Τοπική Αυτοδιοίκηση
που προτάσσει τις αξίες της συμμετοχής,
της διαφάνειας, της ανάπτυξης και που αντιστέκεται στις πολιτικές απαξίωσής
της.
Για να ολοκληρώσουμε
μια αληθινή αναγεννητική
αυτοδιοικητική επανάσταση με κύρια συστατικά της τη συλλογική δράση, τη
σύνδεση της πολιτικής με την ηθική, την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής, τη
διοικητική και οικονομική αυτονομία, τη δημιουργία προϋποθέσεων τόνωσης της
οικονομικής δραστηριότητας, την ανάδειξη της ιστορικής και πολιτιστικής μας
ταυτότητας, την προστασία του περιβάλλοντος και την ενίσχυση των βασικών υποδομών.
Για να εξακολουθήσουμε να βαδίζουμε στο δρόμο της
εντιμότητας, της ακεραιότητας, της διαφάνειας, της ισονομίας, της χρηστής
διοίκησης και της οικονομικής εξυγίανσης, έννοιες που συνιστούν το αξιακό
σύστημα που εμείς υπηρετούμε. Με την ηθική
δέσμευση που αυτό το καθήκον συνεπάγεται.
Για να εκφράσουμε τα νέα
ρεύματα ιδεών και τις νεώτερες
γενιές συμπολιτών μας.
Άλλωστε, παρά το γεγονός ότι είμαι μακράν ο νεώτερος ηλικιακά υποψήφιος και ο
μοναδικός που διαθέτει δημαρχιακή
εμπειρία, αποτελεί εδραία πεποίθησή μου ότι η ανανέωση αφορά το πεδίο των ιδεών, τις ρηξικέλευθες
προτάσεις που εισφέρουμε στη δημόσια σφαίρα, ώστε ο Δήμος να συνεχίσει σε
τροχιά βιώσιμης ανάπτυξης, γιατί εμείς δεν
συμβιβαζόμαστε με ότι έχουμε μέχρι σήμερα πετύχει.
Οδεύοντας
προς τις εκλογές, καλώ όλους τους Δημότες να ενισχύσουμε με πολλαπλάσια
δυναμική αυτό το επιτυχές μα και εν εξελίξει εγχείρημα. Να συναντηθούμε
σ’ αυτήν την ελπιδοφόρα πορεία, με όραμα, πάθος, ευθύνη και έμπνευση.
Απευθυνόμενος στην ατομική κρίση του κάθε Δημότη προσωπικά
αλλά και στη συλλογική συνείδησή τους, καλώ όλους σε ένα προσκλητήριο ενότητας και διεύρυνσης της ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΜΜΑΧΙΑΣ και ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ στις επερχόμενες Δημοτικές
εκλογές, για τη συγκρότηση πλειοψηφικού
μετώπου νίκης με τον συνδυασμό «ΓΕΦΥΡΑ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ / ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ – ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ»
Γιατί η δύναμή μας είναι οι στέρεες αναφορές
μας στην κοινωνία.
Γιατί η δύναμη του Δήμου που εμείς
οραματιζόμαστε, είναι η δύναμη των πολιτών του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου