Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου 2017

ΔΑΚΕ/ΠΕ : Για την πιλοτική παρέμβαση του Ι.Ε.Π. στα νηπιαγωγεία της Θράκης

Για την πιλοτική παρέμβαση  του Ι.Ε.Π. στα νηπιαγωγεία της Θράκης
       «Φωνή βοώντος εν τη ερήμω»

Με ένα απλό δελτίο τύπου το ΙΕΠ το Φεβρουάριο του 2017 ανακοίνωσε την πρόθεσή του να υλοποιήσει πιλοτικό πρόγραμμα στα νηπιαγωγεία της Θράκης όπου φοιτούν νήπια της μουσουλμανικής μειονότητας.
Το πρόγραμμα προέβλεπε την πρόσληψη συνεργάτη/τριας, μέλους της μειονότητας (δίγλωσσου ατόμου), πτυχιούχου ελληνικού Α.Ε.Ι. με πιλοτική εφαρμογή για το υπόλοιπο της σχολικής χρονιάς (2016-2017) σε έξι νηπιαγωγεία, ενώ για την επόμενη σχολική χρονιά (2017-2018) σε δώδεκα, με επίφαση την ενίσχυση της ελληνομάθειας των νηπίων, γεγονός που υποτιμά τον μέχρι τώρα και υποβαθμίζει τον μετέπειτα ρόλο των νηπιαγωγών των περιοχών αυτών. Και όλα αυτά χωρίς κανένα διάλογο, καμία περεταίρω ενημέρωση, διευκρίνιση ή συναίνεση.

Οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ροδόπης και Ξάνθης, έχοντας και τη σύμφωνη γνώμη των νηπιαγωγών και αφουγκραζόμενοι τις απόψεις τους, άμεσα κινητοποιήθηκαν αντιδρώντας στο πιλοτικό πρόγραμμα με αποτέλεσμα την αποτροπή του για το σχολικό έτος 2016-2017.
Έκπληκτοι βλέπουμε ότι το Ι.Ε.Π. και το Υπουργείο Παιδείας παραβλέποντας τις αντιδράσεις και τις ομόφωνες αποφάσεις των Συλλόγων, στις οποίες μάλιστα διατυπώνεται εκτενώς και με εκπαιδευτικά επιχειρήματα το σκεπτικό της διαφωνίας, συνεχίζει και προκηρύσσει τις θέσεις των συνεργατών/τριων στα δημόσια νηπιαγωγεία της Θράκης διευκρινίζοντας απλώς πως θα πρέπει να είναι νηπιαγωγοί προερχόμενοι από τη μουσουλμανική μειονότητα.         
Όταν σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα με ψήφισμά της στην 86η Γενική Συνέλευση της Δ.Ο.Ε. αντιδρά στην υλοποίηση του προγράμματος του Ι.Ε.Π. «Εκπαίδευση των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη» για τα νηπιαγωγεία της Θράκης, όταν οι νηπιαγωγοί που εργάζονται στα νηπιαγωγεία της Θράκης αρνούνται να συμμετέχουν στο πρόγραμμα αυτό, οι ιθύνοντες κωφεύουν και συνεχίζουν ακάθεκτοι τη γραμμή που έχουν χαράξει χωρίς τη στοιχειώδη ευαισθησία να προηγηθεί διάλογος ή έστω τυπική ενημέρωση. Ποιους σκοπούς εξυπηρετούν; Είναι οικονομικοί οι λόγοι ή άλλης φύσεως; Γιατί δεν αφουγκράζονται τη γνώμη της εκπαιδευτικής κοινότητας;  
Στην πρόσφατη συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με τον Υπουργό Παιδείας η απάντησή του ήταν ότι το πιλοτικό πρόγραμμα του Ι.Ε.Π. στα Νηπιαγωγεία της Θράκης θα υλοποιηθεί, όπως έχει σχεδιαστεί κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά σε έξι νηπιαγωγεία.       
 Έστω και τώρα, καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και το Ι.Ε.Π. να συνειδητοποιήσουν τις πολύπλευρες αρνητικές συνέπειες της διαδικασίας που προσπαθούν ετσιθελικά να εφαρμόσουν και να ενστερνιστούν την εμπεριστατωμένη επιστημονικά άποψη του εκπαιδευτικού κόσμου, ακυρώνοντας τις όποιες ενέργειες έχουν δρομολογηθεί.
Η Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που από την πρώτη στιγμή δημόσια υιοθέτησε τις απόψεις των τοπικών συλλόγων, δηλώνει για άλλη μια φορά την αντίθεσή της στην εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος στα νηπιαγωγεία της Θράκης.
Ήταν άλλωστε η παράταξη που στην τελευταία συνεδρίαση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έθεσε ξεκάθαρα το ζήτημα και πρότεινε τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων αντιμετώπισης και αποτροπής της υλοποίησης του προγράμματος (μεταξύ άλλων ενημέρωση γονέων, εκπαιδευτικών, τοπικών φορέων από τους τοπικούς συλλόγους και το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., συνάντηση με τον Πρόεδρο του Ι.Ε.Π., παραστάσεις διαμαρτυρίας…).  
Δυστυχώς το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. δεν κατέληξε σε συγκεκριμένη απόφαση αποτροπής, κάτι που οφείλει άμεσα να κάνει.
           Ως Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αγωνιζόμαστε για:
ü      Μη εφαρμογή του προγράμματος του Ι.Ε.Π. στα νηπιαγωγεία της Θράκης.
ü      Την κάλυψη των μορφωτικών αναγκών όλων των νηπίων, την υπεράσπιση του δημόσιου νηπιαγωγείου και των λειτουργών του.
ü      2χρονη δημόσια και δωρεάν προσχολική αγωγή. 14χρονο δημόσιο και δωρεάν σχολείο.
ü      Μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών.
ü      Μείωση της αναλογίας μαθητών σε 1/15 στο νηπιαγωγείο και 1/20 στο δημοτικό σχολείο.
ü     Αύξηση της οργανικότητας  σε νηπιαγωγεία όπου φοιτούν αλλόγλωσσοι μαθητές.
ü      Αναβάθμιση των κτηριακών εγκαταστάσεων και του παιδαγωγικού υλικού.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου