Τετάρτη, 24 Νοεμβρίου 2010

Πουπακης Κ. - Παπανικολάου Γ. (Ευρωβουλευτές) : Υποβάθμιση της εκπαίδευσης στο πλαίσιο της δημοσιονομικής εξυγίανσης

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Στρασβούργο, 23 Νοεμβρίου 2010
Υποβάθμιση της εκπαίδευσης στο πλαίσιο της δημοσιονομικής εξυγίανσης.
Επιτακτική ανάγκη η χρηματοδότηση της παιδείας και η οικονομική ενίσχυση φοιτητών και σπουδαστών
«Πιστεύουμε ότι οι επενδύσεις στην εκπαίδευση και την έρευνα θα διασφαλίσουν τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη και παραγωγικότητα. Λόγω των προκλήσεων της παγκοσμιοποιημένης οικονομίας της γνώσης, η εξασφάλιση των κατάλληλων πόρων για την εκπαίδευση και την κατάρτιση και η υποστήριξη των νέων που πλήττονται σοβαρά από την ανεργία έχουν ζωτική σημασία για τη βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη της Ευρώπης», επεσήμανε η κα. Ανδρούλα Βασιλείου, Επίτροπος Εκπαίδευσης, Πολιτισμού, Πολυγλωσσίας και Νεολαίας σε ερώτηση των Ευρωβουλευτών κ.κ. Κ. Πουπάκη και Γ. Παπανικολάου σχετικά με τις δυσμενείς επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στη χρηματοδότηση της Εκπαίδευσης.

Χωρίς αμφιβολία, η ανάγκη άμβλυνσης των εκπαιδευτικών ανισοτήτων, ιδιαίτερα εν μέσω οικονομικής ύφεσης, είναι επιτακτική και πρέπει να αποτελέσει βασική προτεραιότητα των εθνικών πολιτικών. Παρ’ όλα αυτά στο πλαίσιο της δημοσιονομικής εξυγίανσης, που επιχειρούν πολλά κράτη μέλη, και κυρίως εκείνα που αντιμετωπίζουν πιο σοβαρά δημοσιονομικά ζητήματα, όπως η Ελλάδα, οι επενδύσεις στη γνώση περνούν σε «δεύτερη μοίρα». Με αυτό τον τρόπο διαιωνίζονται ή οξύνονται οι σημαντικές ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό, διδακτικό και διοικητικό, καθώς και σε υλικοτεχνικό και εργαστηριακό εξοπλισμό, στοιχεία που απαξιώνουν και υποβαθμίζουν περαιτέρω το παρεχόμενο σύστημα Εκπαίδευσης.

Επιπλέον, στη χώρα μας, με τις μειώσεις μισθών και συντάξεων, την αύξηση της φορολογίας και την υπαναχώρηση του πλέγματος κοινωνικής προστασίας, πολλές οικογένειες αδυνατούν, πλέον, να επωμισθούν το οικονομικό κόστος, ώστε τα παιδιά τους είτε να διεκδικήσουν με αξιώσεις μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, είτε να φοιτήσουν στα δημόσια πανεπιστήμια στα οποία έγιναν δεκτά, όταν αυτά βρίσκονται εκτός της πόλης που έχει την έδρα της η οικογένεια.
Σε αυτήν την κατεύθυνση οι Έλληνες Ευρωβουλευτές κατέθεσαν ερώτηση προς την Ε. Επιτροπή σχετικά με το:
• Ποιες πρωτοβουλίες πρόκειται να υιοθετηθούν προκειμένου να ενισχυθούν οι δυνάμει φοιτητές, οι φοιτητές και οι οικογένειές τους, όταν βρίσκονται σε δυσμενή οικονομική κατάσταση, προκειμένου να υπάρξει ισότητα ευκαιριών στην πρόσβαση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

«Στον προϋπολογισμό του 2011, η Επιτροπή υποστηρίζει διάφορες πρωτοβουλίες σχετικά με επιλογές χρηματοδότησης της εκπαίδευσης», απάντησε η αρμόδια Επίτροπος. Παράλληλα, όμως, αναγνωρίζοντας ότι η πρόσβαση στη χρηματοδότηση θεωρείται συχνά ως ένα από τα βασικά εμπόδια στη συμμετοχή και την ολοκλήρωση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, η Επίτροπος ανακοινώσε τη διενέργεια μελέτης σχετικά με την αναγκαιότητα θέσπισης ενός μηχανισμού δανειοδότησης για τους σπουδαστές σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

«Η Ευρωπαϊκή Ένωση διέρχεται μια περίοδο έντονων κοινωνικο - οικονομικών προκλήσεων και καλείται να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για μια δυναμική και βιώσιμη οικονομία της γνώσης, διασφαλίζοντας παράλληλα την ενδυνάμωση της κοινωνικής συνοχής, μέσω της ισότητας ευκαιριών, της ενίσχυσης της απασχόλησης και της καταπολέμησης της φτώχειας. Η εκπαίδευση αποτελεί τη βάση για την ανάπτυξη, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, την πρόληψη και καταπολέμηση της ανεργίας, στοιχεία θεμελιώδη για το ευρωπαϊκό μέλλον, αλλά και για τη ζωή των Ελλήνων πολιτών. Οι άκριτες περικοπές δεν συνιστούν τη μόνη λύση στην πορεία εξόδου από την κρίση, αντίθετα απαιτείται μια ανάπτυξη, που επιτυγχάνεται μέσα από την επένδυση στους νέους και στο μέλλον, στη γνώση, την έρευνα και την καινοτομία», δήλωσαν σχετικά οι Έλληνες Ευρωβουλευτές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου