Τρίτη, 25 Ιανουαρίου 2011

Στόχος του Υπ.Παιδείας είναι να μειώσει σε ποσοστό 20% τον αριθμό των μονίμων εκπαιδευτικών στην τετραετία 2010-2013

Στόχος του Υπ.Παιδείας είναι να μειώσει σε ποσοστό 20% τον αριθμό των μονίμων εκπαιδευτικών στην τετραετία 2010-2013 – Σε κάθε συγχώνευση χάνεται το 20% των οργανικών θέσεων, του Χρήστου Κάτσικα

ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙ ΝΑ ΜΕΙΩΣΕΙ ΤΟΥΣ ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΣΕ ΠΟΣΟΣΤΟ 20%

Στόχος του Υπ.Παιδείας είναι να μειώσει σε ποσοστό 20% τον αριθμό των μονίμων εκπαιδευτικών στην τετραετία 2010-2013 – Σε κάθε συγχώνευση χάνεται το 20% των οργανικών θέσεων, του Χρήστου Κάτσικα

Του Χρήστου Κάτσικα

Μια από τις βασικές επιδιώξεις της επιχείρησης του Υπουργείου Παιδείας «συγχωνεύσεις σχολείων» είναι η δραστική μείωση του αριθμού των μονίμων εκπαιδευτικών και των προσλήψεων νέων εκπαιδευτικών στη σχολική εκπαίδευση.

Είναι γνωστό ότι το 2010 συνταξιοδοτήθηκαν περίπου 11.500 εκπαιδευτικοί Α/βάθμιας και Β/βάθμιας. Την περίοδο 2011 - 2013 υπάρχει η εκτίμηση ότι το ρεύμα αποχωρήσεων θα συνεχιστεί με αποτέλεσμα συνολικά περίπου 35.000 εκπαιδευτικοί να συνταξιοδοτηθούν. Συνολικά, δηλαδή, την τετραετία 2010 – 2013 από τη σχολική εκπαίδευση αναμένεται να αποχωρήσουν 45.000 εκπαιδευτικοί, περίπου το ¼ όσων υπηρετούν σήμερα μόνιμα.

Το 2010 οι προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών ήταν μόλις 2850. Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 11 του Ν. 3833/2010 που αφορά στον Προγραμματισμό προσλήψεων προσωπικού έτους 2011 από την 1η Ιανουαρίου 2011 και μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2013, ο αριθμός των ετήσιων προσλήψεων και διορισμών του μόνιμου προσωπικού δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερος συνολικά από το λόγο ένα προς πέντε (μία πρόσληψη ανά πέντε αποχωρήσεις), στο σύνολο των φορέων. Οι αποχωρήσεις υπολογίζονται την 31η Δεκεμβρίου του αμέσως προηγούμενου έτους και αφορούν στο σύνολο του έτους αυτού. Σύμφωνα, επίσης, με τις διατάξεις του άρθρου 3 παρ. 4 περ. β του ν. 3899/2010 για τις προσλήψεις τακτικού προσωπικού που θα διενεργηθούν στους κρατικούς φορείς του δημόσιου τομέα όσον αφορά στην εφαρμογή του λόγου ένα προς πέντε, συνυπολογίζονται στις προσλήψεις οι τυχόν μεταφορές και εντάξεις προσωπικού ιδιωτικού δικαίου με εξαίρεση τις μεταφορές προσωπικού που προβλέπονται στις διατάξεις του Ν.3852/2010 (ΦΕΚ 87 Α΄).

Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι την περίοδο 2010 – 2013 οι προσλήψεις μόνιμου προσωπικού δεν θα ξεπεράσουν τις 9.000 στην καλύτερη περίπτωση με αποτέλεσμα την ίδια περίοδο ο αριθμός των μόνιμων εκπαιδευτικών να μειωθεί περίπου κατά 35.000 ή σε ποσοστό 20% του συνόλου των σημερινών μόνιμα υπηρετούντων.

Το Υπουργείο Παιδείας για να αντιμετωπίσει τα χιλιάδες κενά που θα δημιουργηθούν εξαγγέλλει την συγχώνευση – κατάργηση σχολικών μονάδων. Όλοι γνωρίζουν ότι σε μια τυπική συγχώνευση 2 σχολικών μονάδων, με δεδομένο ότι θα λειτουργούν στο όριο της χωρητικότητας (όριο των 30 μαθητών ανά τμήμα στην δευτεροβάθμια - 25 στην πρωτοβάθμια) χάνεται το 20% των οργανικών θέσεων τουλάχιστον και βέβαια μειώνεται ο αριθμός των τμημάτων.

Απορεί κανείς για την υπουργική υποκρισία, με την οποία βαπτίζεται ως «παιδαγωγικό κριτήριο» η απαίτηση να στοιβαχτούν οι μαθητές στις αίθουσες προκειμένου το «νέο σχολείο» να κοστίζει φτηνότερα.

ΠΡΟΣΟΧΗ!

Ωστόσο πρέπει να πάρουμε υπόψη και μια άλλη πλευρά της επικοινωνιακής τακτικής του Υπουργείου Παιδείας στο θέμα των συγχωνεύσεων που στοχεύει στο να αδυνατίσει τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών. Το Υπουργείο Παιδείας με τη συνδρομή διαφόρων «προθύμων» διακινητών της πολιτικής του εστιάζει στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν πολλοί εκπαιδευτικοί οι οποίοι είναι αναγκασμένοι να καλύπτουν το ωράριό τους σε 2 και 3 σχολεία. Αφήνει να εννοηθεί ότι με τη δημιουργία μεγάλων σχολικών μονάδων αυτό το πρόβλημα θα λυθεί και όλοι οι εκπαιδευτικοί θα καλύπτουν το σύνολο του ωραρίου τους σε μια σχολική μονάδα και δεν θα αναγκάζονται να «τρέχουν» σε πολλά σχολεία. Με λίγα λόγια κλείνει το μάτι στους ξενόγλωσσους εκπαιδευτικούς, στους εκπαιδευτικούς καλλιτεχνικών μαθημάτων, στους εκπαιδευτικούς πληροφορικής και σε άλλες ειδικότητες που δεν καλύπτουν ωράριο σε μια σχολική μονάδα. Να το πούμε καθαρά: Το Υπουργείο Παιδείας και στο θέμα αυτό χρησιμοποιεί τη γλώσσα του Αισώπου και της Χαλιμάς. Γιατί μπορεί με τη δημιουργία μεγάλων σχολικών μονάδων κάποιοι ελάχιστοι εκπαιδευτικοί των παραπάνω ειδικοτήτων να βρουν «στέγη» σε ένα σχολείο αλλά οι περισσότεροι θα χάσουν κάθε «στέγη». Οι συγχωνεύσεις θα μειώσουν δραστικά τα τμήματα με αποτέλεσμα αρκετοί εκπαιδευτικοί να περισσεύουν και να μην υπάρχει σχολείο γι αυτούς παρά μόνο σε άλλα ΠΥΣΔΕ – ΠΥΣΠΕ, ή και σε άλλους νομούς (αυτά προβλέπει ο νέος νόμος για τις μετακινήσεις, διαθέσεις εκπαιδευτικών).

Και κάτι ακόμη. Είναι σίγουρο ότι το Υπουργείο Παιδείας, στα πλαίσια των επικοινωνιακών ελιγμών για την εξαγορά της συναίνεσης της κοινής γνώμης, θα παρουσιάσει κάποιες περιπτώσεις σχολείων που δύσκολα θα μπορούσε να επιχειρηματολογήσει κανείς για τη μη συγχώνευσή τους είτε λόγω του πολύ μικρού αριθμού μαθητών όταν δίπλα τους υπάρχει και άλλο σχολείο, είτε λόγω της στέγασης σε πολύ κακό κτίριο είτε για κάποιους άλλους λόγους. Στο ζήτημα αυτό πρέπει να έχουμε ξεκάθαρο στο μυαλό μας ότι η προβολή τέτοιων περιπτώσεων δεν γίνεται σε καμιά περίπτωση γιατί το Υπουργείο Παιδείας μοχθεί για τη λύση υπαρκτών προβλημάτων σχολικών μονάδων. Απλά χρησιμοποιείται ως δούρειος ίππος, ως προπέτασμα καπνού για να καλυφθεί η βασική κατεύθυνση για τη δημιουργία των φθηνών μαζικών σχολείων του Καλλικράτη που θα καλύπτουν μέρος των λειτουργικών τους δαπανών από χορηγούς γονείς (πληρώστε για θέρμανση, για φύλακα, για καθαρίστρια, για επισκευή των υπολογιστών και των διαδραστικών πινάκων που χάλασαν κλπ) και άλλους χορηγούς που καιροφυλακτούν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου