Στην
εκπαιδευτική επικαιρότητα βρίσκεται το μείζον ζήτημα της αξιολόγησης των
εκπαιδευτικών αλλά και των σχολικών μονάδων.
Πολλοί
συμπολίτες μας, γονείς και κηδεμόνες μαθητών μας, παραπληροφορημένοι από
συγκεκριμένα μέσα ενημέρωσης, διαμαρτύρονται γιατί οι εκπαιδευτικοί αρνούνται
να εφαρμοστεί αυτή η συγκεκριμένη μορφή αξιολόγησης μιας και , όπως υποστηρίζει
η κυβέρνηση, αυτό θα οδηγήσει στην αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου.
Αγαπητοί
φίλοι,
Να
είστε βέβαιοι ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών δεν αντιτίθεται
στην αξιολόγηση, εξάλλου για να γίνει κανείς εκπαιδευτικός περνάει πρώτα από
αρκετές και δύσκολες αξιολογήσεις (πανελλήνιες, ΑΣΕΠ κτλ).
Είμαστε αντίθετοι στη συγκεκριμένη
μορφή αξιολόγησης γιατί δεν υπηρετεί κανέναν επιστημονικό και εκπαιδευτικό
σκοπό, δεν έχει στόχο τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, δεν έχει
σχεδιαστεί για να βοηθήσει αλλά, αντίθετα, έχει στόχο να υποθηκεύσει το
μέλλον των παιδιών σας!
Πόσο επιστημονική και πόσο λογική είναι
μια αξιολόγηση που θα πρέπει υποχρεωτικά να βγάλει «ικανούς» ένα συγκεκριμένο
ποσοστό εκπαιδευτικών κάθε σχολικής μονάδας, «ανίκανους» ένα άλλο ποσοστό και
το μεγάλο αριθμό να το αφήσει «στάσιμο» όποιο κι αν είναι το επίπεδο , οι
γνώσεις και οι ικανότητές τους;
Ο
στόχος δεν είμαστε εμείς, οι εκπαιδευτικοί, αντικειμενικός στόχος είναι τα παιδιά
σας κι εσείς οι ίδιοι!
Εμάς, όπως και κάθε εργαζόμενο (βλέπε ΕΡΤ, Σχολικούς φύλακες, δημοτικούς αστυνομικούς κτλ) μπορούν να μας απολύσουν ό,τι ώρα θέλουν και χωρίς την αξιολόγηση!
Εμάς, όπως και κάθε εργαζόμενο (βλέπε ΕΡΤ, Σχολικούς φύλακες, δημοτικούς αστυνομικούς κτλ) μπορούν να μας απολύσουν ό,τι ώρα θέλουν και χωρίς την αξιολόγηση!
Η
κατηγοριοποίηση όμως των εκπαιδευτικών και των σχολείων (γιατί περί αυτού
πρόκειται) με την μορφή της αξιολόγησης που περιγράφηκε παραπάνω θα σημάνει
αντίστοιχη κατηγοριοποίηση και των παιδιών σας.
Σε λίγα χρόνια, όπως όλα δείχνουν, τα πανεπιστήμια θα δέχονται φοιτητές
με δικές τους εξετάσεις και επιλογές, σύμφωνα με τα δυτικά πρότυπα εκπαίδευσης.
Θα μπορούν να σπουδάσουν τα παιδιά σας σε ένα αξιόλογο πανεπιστήμιο, αν
προέρχονται από σχολεία που αξιολογήθηκαν με χαμηλό βαθμό τόσο τα ίδια (ως προς
τις υποδομές τους) όσοι και οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε αυτά και μάλιστα
με έναν νόμο που ορίζει ότι 8 στους 10 θα πρέπει να μην έχουν υψηλό βαθμό
(βαθμό προαγωγής); Προφανώς όχι!
Ο χαρακτηρισμός της Σχολικής Μονάδας αλλά και του εκπαιδευτικού που
υπηρετεί σε αυτή θα καθορίζει την πορεία και το μέλλον των παιδιών σας, και
μάλιστα, σε συνδυασμό με το «φακέλωμα» όλων των επιτευγμάτων και των αδυναμιών
των μαθητών μέσα από το πρόγραμμα ΜySchool που ήδη
υλοποιείται στα σχολεία, ο ενδιαφερόμενος (Πανεπιστήμιο, εργοδότης ή όποιος
άλλος) θα μπορεί να αξιοποιεί όλα τα παραπάνω εξυπηρετώντας τα ιδιοτελή του
συμφέροντα.
Αντικειμενικός στόχος, λοιπόν, είναι η κοινωνική αναπαραγωγή. Είναι
ξεκάθαρο ότι στόχος είναι η ελαχιστοποίηση της δυνατότητας των μαθητών που
προέρχονται από χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα να αποκτήσουν αξιόλογη
πανεπιστημιακή μόρφωση, να ανελιχθούν κοινωνικά, οικονομικά, επιστημονικά.
Η άδικη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα έχει συνέπειες για τα παιδιά σας!
Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αφορά το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας!
Λούκας Παναγιώτης, δάσκαλος
Μπλέτσας Χρήστος, δάσκαλος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου