Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. από την πρώτη μέρα της συγκρότησης του, στη συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας στις 28 Αυγούστου 2013, έθεσε το ζήτημα της αναστάτωσης και της αδικίας που προκάλεσαν οι μετατάξεις εκπαιδευτικών από τη Β/θμια στην Α/θμια Εκπαίδευση σε συναδέλφους της Α/θμιας (Φυσικής Αγωγής, Αγγλικών κλπ.) που είδαν ξαφνικά να δημιουργούνται «οργανικές θέσεις» που μέχρι χθες δεν υπήρχαν και τις οποίες δεν είχαν τη δυνατότητα να διεκδικήσουν με αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια, κάνοντας αδύνατο το να τοποθετηθούν οργανικά στον τόπο που επιθυμούσαν.
Σε όλο το μέχρι σήμερα χρονικό διάστημα επανειλημμένα ζητήσαμε από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να προχωρήσουμε σε μια ουσιαστική συζήτηση για όλα τα ανοιχτά θέματα και φυσικά για το θέμα των προβλημάτων που έχουν δημιουργήσει οι μετατάξεις. Το απόλυτα ξεκάθαρο στη στάση της Δ.Ο.Ε. είναι ότι, όπως και η Ο.Λ.Μ.Ε. , καταδικάζουμε το βίαιο χαραχτήρα των μετατάξεων που επέβαλε το Υπουργείο Παιδείας ως αναπόφευκτο ισοδύναμο της διαθεσιμότητας, δίχως αυτό να σημαίνει και «καταδίκη» των συναδέλφων που παρά τη θέλησή τους βρέθηκαν να βιώνουν μια πραγματικότητα ανατροπής των δεδομένων της ζωής τους.
Είναι όμως αδύνατο να μην επισημάνουμε τους κακούς χειρισμούς της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου που έχουν δημιουργήσει μια εκρηκτική κατάσταση:
- Με τη διαδικασία που επέλεξε το Υπουργείο Παιδείας, επεφύλαξε στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων που ήδη υπηρετούσαν στην Π.Ε. μία εξαιρετικά άνιση και άδικη μεταχείριση. Κι αυτό γιατί παρακάμφθηκε εκ μέρους του Υπουργείου η αρχή της ισότητας βάσει της οποίας έπρεπε να αντιμετωπιστούν όλοι οι καθηγητές στην εκπαίδευση. Διότι για πολλούς από τους συναδέλφους που μετατάχθηκαν, οι μετατάξεις σήμαναν όχι απλώς αλλαγή κλάδου, αλλά και μετακίνησή τους στην περιοχή των συμφερόντων τους, καταλαμβάνοντας θέσεις οι οποίες θα μπορούσαν να είχαν διεκδικηθεί από τους ήδη υπηρετούντες στην Π.Ε. αν το Υπουργείο Παιδείας δεν είχε απορρίψει τις αιτήσεις για μετάθεση που είχαν υποβάλει στους ίδιους τόπους, με την αιτιολογία της μη ύπαρξης οργανικών θέσεων ( απόφαση υπ' αρ. 80571/Δ1/12-06-2013/ΥΠΑΙΘΠΑ).
- Δεν προκύπτει, επίσης, όπως επισημαίνει και η νομική σύμβουλος της Δ.Ο.Ε., από κανένα σημείο των αποφάσεων, με βάση ποια στοιχεία έχει καταλήξει το Υπουργείο ότι οι κενές θέσεις είναι αυτές που προκηρύσσει και ότι ο αριθμός των πλεοναζόντων είναι αυτός που αναφέρει. Επιπρόσθετα, δεν προκύπτει να υπάρχει Εισήγηση της αρμόδιας Διεύθυνσης, όπως θα όφειλε να υπάρχει με βάση τη νομοθεσία (άρθρο 82 παρ. 11 του Ν. 4172/2013).
- Η απάντηση του Υπουργείου στις διαμαρτυρίες για τις αδικίες που έχει δημιουργήσει με επίκληση στην «... αναγκαιότητα λήψης επειγόντων για την οικονομική σταθερότητα της χώρας μέτρων, τα οποία οδήγησαν στην ανατροπή των δεδομένων της ακολουθίας των διαδικαστικών ενεργειών κινητικότητας των εκπαιδευτικών (μεταθέσεων και μετατάξεων)» το μόνο που αποδεικνύει είναι η ανικανότητα για σωστή διαχείριση των εκπαιδευτικών διαδικασιών και τυφλή υπαγωγή τους στη «θολή» αιτίαση περί δημοσιονομικής προσαρμογής.
- Αυτό όμως που αποτελεί πρόκληση τόσο κατά της εκπαιδευτικής κοινότητας όσο και κατά της μέσης νοημοσύνης είναι η κατ' επανάληψη και πέρα από κάθε οριζόμενη από νόμο διαδικασία εξέτασης και δικαίωσης ενστάσεων που επί της ουσίας αποτελούν ευνοϊκές μεταθέσεις κι όχι υποχρεωτικές μετατάξεις.
Η κατάσταση αυτή, σε συνδυασμό με την παράνομη μη πραγματοποίηση, μέχρι σήμερα, των μεταθέσεων αλλά και την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος περί υποχρεωτικών μεταθέσεων δημιουργεί τη βεβαιότητα ότι η φετινή εκτροπή θα είναι η μόνιμη εικόνα των χρόνων που έρχονται. Τις ανησυχίες αυξάνει και το γεγονός ότι και οι συνάδελφοι που μετατάχθηκαν σε υποτιθέμενες οργανικές θέσεις ειδικοτήτων που δεν είχαν οργανική σύνδεση με την Π.Ε. ακόμα περιμένουν την όποια κίνηση για τοποθέτησή τους. Φαίνεται καθαρά ότι αυτό που θα ακολουθήσει είναι όχι ισότητα για όλους αλλά αδικία και εμπαιγμός για όλους.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. αν και έχει ως δεδομένο την αρνητική διάθεση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου στο να συζητήσει με ειλικρίνεια κι αίσθημα ευθύνης, ως οφείλει, με το πιο πρόσφατο αίτημά της για διάλογο να αναμένει ακόμη απάντηση, καταθέτει την ανησυχία και τις προτάσεις της για το τεράστιο ζήτημα που το Υπουργείο δημιούργησε στην εκπαίδευση. Θεωρούμε ότι είναι επιτακτική η ανάγκη της άρσης των αδικιών και δημιουργία συνθηκών ισονομίας με:
- Αναίρεση όσων μετατάξεων έγιναν με όρους ευνοϊκών μεταθέσεων.
- Μετατάξεις από τη Δ.Ε. μόνο στους νομούς όπου είχαν την οργανική τους θέση οι προς μετάταξη εκπαιδευτικοί ή στην έσχατη περίπτωση στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας.
- Διεκδίκηση όλων των οργανικών θέσεων από όλους τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων του νομού με παράλληλη δυνατότητα στους εκτός νομού (που δε μετατέθηκαν γιατί δεν υπήρχαν οργανικές θέσεις) να διεκδικήσουν αυτές τις θέσεις στη διαδικασία των μεταθέσεων ανάλογα με τα μόριά τους. Σε κάθε περίπτωση να υπάρξει δικαιοσύνη και ισότητα.
- Θεσμοθέτηση νέων οργανικών θέσεων ειδικοτήτων με βάση τις πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες και με μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα.
Είναι σαφές ότι καμιά αδικία δεν πρόκειται να αποκατασταθεί και κανενός είδους σωστός και δίκαιος προγραμματισμός δεν πρόκειται να γίνει για την επόμενη χρονιά αν το Υπουργείο δεν εγκαταλείψει το δρόμο των μονομερών αποφάσεων και δεν προχωρήσει σε ειλικρινή κι ουσιαστικό διάλογο με τους εκπαιδευτικούς.
Εάν αυτό δε γίνει πράξη η Δ.Ο.Ε. θα σταθεί και πάλι απέναντι σε σχεδιασμούς που ζημιώνουν τη δημόσια εκπαίδευση, με κινητοποιήσεις και αγώνα καθώς και με χρήση κάθε νόμιμου μέσου ώστε να επιτύχει συνθήκες λειτουργίας που θα διασφαλίζουν το δημόσιο χαραχτήρα της εκπαίδευσης και θα δημιουργούν αίσθημα ασφάλειας και δικαιοσύνης στους λειτουργούς της, προς όφελος των μαθητών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου