Παρασκευή, 24 Σεπτεμβρίου 2010

Λαγομιτζής Νικόλαος : Ας πούμε επιτέλους την αλήθεια ..... για την εκπαίδευση των νηπίων

Ο συνάδελφος και πάνω απ' όλα φίλος, Νίκος Λαγομιτζής, έγραψε ένα εξαιρετικό κείμενο αναφορικά με την εκπαίδευση των νηπίων στη χώρα μας. Το προσυπογράφω και μαζί με το κείμενο προσυπογράφω και την υποψηφιότητά του για το ΚΥΣΠΕ με το ψηφοδέλτιο της ΔΑΚΕ/ΠΕ.
Νικόλα, καλή επιτυχία! Καλό και νικηφόρο αγώνα να έχεις! Ευχή κι επιθυμία μου όλοι οι φίλοι μου να σε ψηφίσουν και να σου δώσουν τη δύναμη να πας ακόμα πιο ψηλά!


Ας πούμε επιτέλους την αλήθεια ..... για την εκπαίδευση των νηπίων

Είναι πραγματικά ένα από τα παράδοξα κι απαράδεκτα ταυτόχρονα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος ο τρόπος που αντιμετωπίζει τα παιδιά 4-5 ετών.
Σε μια ιδιαίτερα ευαίσθητη ηλικία καλούνται να αντικρίσουν το πιο ανάλγητο πρόσωπο της "ευνομούμενης πολιτείας", καθώς εισέρχονται στα χρόνια της υποχρεωτικής εκπαίδευσης.
Κτίρια ακατάλληλα (αποθήκες, διαμερίσματα, καταστήματα), σε πολλές περιπτώσεις χωρίς αύλειο χώρο, χωρίς υποστηρικτικές υποδομές.
Μ'ένα αναλυτικό πρόγραμμα που κινείται έξω από τις κοινά αποδεκτές σύγχρονες παιδαγωγικές παραδοχές.
Με το 60% των προνηπίων να παραμένουν εκτός αιθούσης.

Κι όλα αυτά πρέπει να τα ξεπεράσουν οι συναδέλφισσες και οι συνάδελφοι νηπιαγωγοί. Πρέπει με χαμόγελο και υπομονή, ως δεύτερη μάνα και πατέρας, να οδηγήσουν αυτές τις άδολες ψυχές ομαλά από το στάδιο της βρεφονηπιακής ηλικίας σ'αυτό της παιδικής.
Χωρίς να έχουν τη δυνατότητα να ζητήσουν άδεια γιατί δεν υπάρχει κάποιος να τις αντικαταστήσει, χωρίς χρήματα για να αγοράσουν τα απαραίτητα "εργαλεία δουλειάς" (κόλλες, ξυλομπογιές κτλ).
Χωρίς στήριξη από το κράτος, που εννοεί να μην καθορίζει το διδακτικό-εργασιακό τους ωράριο.
Προτάσεις για την άρση των αδιεξόδων υπάρχουν και τις επαναδιατυπώνουμε:

1. Ίδρυση πολυδύναμων νηπιαγωγείων όπου είναι απαραίτητο με ορισμό διευθύντριας μειωμένου διδακτικού ωραρίου.
2. Μείωση των νηπίων ανά νηπιαγωγό στην αναλογία 15/1
3. Παροχή πιστοποιητικού κτιριακής επάρκειας από τον οικείο Δήμαρχο ή πρόεδρο σχολικής επιτροπής σε κάθε νηπιαγωγείο
4. Επανασχεδιασμός του αναλυτικού προγράμματος του νηπιαγωγείου με έμφαση στις παιδαγωγικές κοινωνικοποιητικές δράσεις και λιγότερο στις γνωστικές-σχολικές
5. Καθορισμός κι εξομοίωση ωραρίου εργασίας των νηπιαγωγών στο επίπεδο των συναδέλφων Β΄θμιας εκπαίδευσης.

Πολλά θα μπορούσαν ακόμα να γραφτούν για τη νηπιακή εκπαίδευση. Το ζήτημα είναι να αντιληφθούν οι ιθύνοντες ότι οι λύσεις δεν μπορούν να περιμένουν. Γιατί πάντα μιλάμε για ό,τι πολυτιμότερο έχουμε, τα παιδιά μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου