Τρίτη, 5 Οκτωβρίου 2010

Απάντηση στο κείμενο το κ. Μανδραβέλη (Καθημερινή 05-10-2010)


Απάντηση στο κείμενο το κ. Μανδραβέλη (Καθημερινή 05-10-2010)

Την τακτική του « Διαίρει και Βασίλευε » ακολουθεί η σημερινή κυβέρνηση, πιθανότατα όπως και κάθε άλλη ομάδα , όταν βρίσκεται σε θέση εξουσίας και επιθυμεί να κρατηθεί σε αυτή με κάθε κόστος.
Στην προσπάθειά της αυτή υπάρχουν πολλοί που της συμπαρίστανται, ο καθένας για το δικό του λόγο, κάποιες φορές μάλιστα και χωρίς να το καταλαβαίνουν!
Εδώ και ένα χρόνο έχει στοχοποιηθεί και βάλλεται από παντού ο Δημόσιος Τομέας! Όλοι έχουν κάτι κακό να πουν για τους Δημοσίους Υπαλλήλους συλλήβδην, αγνοώντας ίσως ότι Δημόσιος Υπάλληλος είναι και ο ΕΠ.Ο.Π. που φυλάει τα σύνορα, ο δάσκαλος που καλημερίζει κάθε πρωί τα παιδιά του στο σχολείο, ο γιατρός που τρέχει με ελάχιστα μέσα να σώσει ζωές! Όμως, επειδή υπάρχουν δημόσιοι υπάλληλοι που βρίσκονται σε θέσεις-κλειδιά για την προσωπική μας γαλήνη, ελπίζω να γίνομαι κατανοητός, δε βάλλεται στο σύνολό του στον ίδιο βαθμό ο Δημόσιος Τομέας αλλά έχουν στοχοποιηθεί κυρίως οι εκπαιδευτικοί!
Το άρθρο του κ. Μανδραβέλη (δες εδώ), κατά την άποψή μου, είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της λογικής «Δημοκρατία έχουμε, ό,τι θέλω, λέω»! Ναι, Δημοκρατία έχουμε, αλλά για αυτά που μιλάμε να έχουμε μια σαφή εικόνα πρώτα και να είμαστε λιγότερο υποκειμενικοί, θα πρότεινα εγώ!
Καταρχήν το άρθρο αρχίζει με λάθος επιχείρημα! Πόσοι είναι οι Εκπαιδευτικοί πλήρους ωραρίου (μόνιμοι ή αναπληρωτές); Πώς γίνεται υπολογισμός του συνόλου των εκπαιδευτικών όταν υπάρχει σαφέστατη διαφοροποίηση ως προς το ωράριό τους; Γνωρίζετε τι σημαίνει ωρομισθία; Αν όχι, ίσως ξέρει ο κ. Χ.Τ. ή ο Θου Βου ή ο Κουν Φου! Ρωτήστε τους! Αν δε ξέρουν, ρωτήστε τους χιλιάδες καθηγητές διαφόρων ειδικοτήτων που τρέχουν στο τελευταίο κουτσοχώρι για να μαζέψουν προϋπηρεσία ή και να εξοικονομήσουν με νόμιμο τρόπο δυο- τρεις εκατοντάδες Ευρώ το μήνα!
Εφόσον δε γνωρίζετε τους ακριβείς αριθμούς (γιατί δε ρωτάτε το Υπουργείο άραγε;) τότε πώς καταλήγετε σε συμπεράσματα επ’ αυτών;
Επίσης, γνωρίζετε ότι στους αριθμούς αυτούς συγκαταλέγονται και τα νησιά μας, τα απομακρυσμένα χωριουδάκια με 1-2 μαθητές, τα παιδάκια που χρειάζονται παράλληλη στήριξη, τα παιδάκια με ειδικές ανάγκες, οι εκπαιδευτικοί που, για πολλούς λόγους, βρίσκονται σε θέσεις γραφείου;
Τι να τους κάνουμε αυτούς; Να τους βάλουμε στο Μέσο Όρο; Να τους ενισχύσουμε ατομικά; Να τους εξαφανίσουμε; (Το τελευταίο… σκεφτείτε πόσα χρήματα θα μας γλίτωνε κάθε χρόνο…)
Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί δε δουλεύουν λιγότερο από τους Ευρωπαίους συναδέλφους τους και μία ώρα εργασίας στην τάξη είναι πιο κουραστική από μια ώρα σε ένα γραφείο! Αυτό δεν είναι δικό μου συμπέρασμα αλλά αποτέλεσμα ευρωπαϊκής έρευνας. Αν η Δ.Ο.Ε., η Ο.Λ.Μ.Ε. και οποιοσδήποτε άλλος συνδικαλιστικός φορέας αναφερόταν στους τεμπέληδες και τους ανάξιους, πιστέψτε με , δε θα είχε μεγάλο χρόνο επιβίωσης, τουλάχιστον στον κλάδο των εκπαιδευτικών. Βλέπετε, στο χώρο μας όλοι είμαστε μορφωμένοι άνθρωποι, δουλεύουμε πάνω στο αντικείμενό μας (αλήθεια, πόσοι δημοσιογράφοι έχουν τελειώσει Α.Ε.Ι. Δημοσιογραφίας;) και δε μας εκφράζει η κλαδική λογική που επικράτησε κατά το παρελθόν σε διάφορους κλάδους.
Διοριστήκαμε με απόλυτα διάφανο τρόπο όλοι μας, δε χρωστάμε σε κανέναν την επαγγελματική και επιστημονική μας υπόσταση και ζητάμε καλύτερες συνθήκες εργασίας όχι για εμάς, ίσως όχι μόνο για εμάς, κυρίως για τα παιδιά σας ή, ακόμα καλύτερα , κυρίως για τα παιδιά ΜΑΣ! Γιατί εγώ πχ έχω φέτος 17 δικά μου παιδάκια, το ένα τσιγγανάκι, δεν είναι βιολογικά παιδιά μου, αλλά τα αγαπώ πολύ γιατί, όταν είσαι όλη μέρα μαζί τους, θες, δε θες τα αγαπάς! Λίγη από την αγάπη τους αν θες να τους ανταποδώσεις, τα λατρεύεις!
Την επόμενη φορά λοιπόν , που θα έχετε καταγγελτική διάθεση για εμάς, την επόμενη φορά που θα σας στείλε κείμενο ο κ. Χ.Τ. ή θα μιλήσει στην τηλεόραση η Α.Δ. (Άννα Διαμαντοπούλου), ρωτήστε το δάσκαλο του παιδιού σας και του ανιψιού σας αυτά που ζει στην τάξη, κρίνετε και μετά πείτε ό,τι θέλετε!
Αν θέλετε, ζητείστε μια άδεια από το Υπουργείο Παιδείας και μπείτε μια ώρα μέσα σε μια τάξη…. Θα δείτε διαφορετικά τα πράγματα, πιστέψτε με!

Με τιμή

Μπλέτσας Χρήστος
Γενικός Γραμματέας Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας

4 σχόλια:

  1. Αγαπητέ κ. Μπλέτσα ο κ. Μανδραβέλης μπορεί και να μην έχει επισκεφτεί κάποιο σχολείο αλλά εγώ έχω διδάξει στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ως καθηγητής για 8 χρόνια σε Λύκειο και έχω κατασκεύαζα το πρόγραμμα για 4 χρόνια. Οπότε γνωρίζω πολύ καλά από πρώτο χέρι τη μεγάλη λούφα των συναδέλφων που αναζητούσαν την περιβόητη άνεση (δηλαδή ελάφρυνση ωραρίου) και τη δημιουργία εικονικών ωρών. Βέβαια δεν έχω εμπειρία από το χώρο της Πρωτοβάθμιας αλλά σε ενημερώνω ότι και στην καινούργια μου εργασία στην τριτοβάθμια (όπου και πάλι είμαι ο υπεύθυνος του προγράμματος για το τμήμα μου) η κατάσταση είναι η ίδια και πιθανόν χειρότερη (εικονικά εργαστήρια, βοηθοί που κάνουν το μάθημα κλπ.). Συνεπώς έχω κάθε λόγο να συμφωνώ με τον κ. Μανδραβέλη.
    Με εκτίμηση
    Δημήτρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Άρα φίλε dimtse , όταν ισχυρίζεσαι ότι έβγαζες για 4 χρόνια πρόγραμμα, σημαίνει ότι εσύ ζήτημα αν έμπαινες 10 ωρες την εβδομάδα στην τάξη και τις υπόλοιπες έκανες γραμματειακή υποστήριξη για να συμπληρώσεις υποτίθεται ωράριο. Άρα είσαι σε αυτούς που αναφέρει ο πληρωμένος κονδυλοφόρος του μνημονίου. Απορώ πως το υποστηρίζεις κιόλας!!!!!!!!!!Καλά να μην αναφέρω τώρα πόσες ώρες κάνετε.Σε εσάς της 3βάθμιας πρέπει να αναφέρετε το κείμενο.
    Μπράβο συνάδελφε Χρήστο. Δε σε γνωρίζω προσωπικά, τυχαία είδα το κείμενό σου και ενθουσιάστηκα. έτσι πρέπει να απαντάμε σε όλους αυτούς που μας απαξιώνουν. ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΜΠΡΑΒΟ.
    Με εκτίμηση .
    Γάννης Π.
    Εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγης στην Α/θμια με 24 ωρες ωράριο που για να συμπληρωθει γυρίζω μέχρι και 3 σχολεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συγνώμη αλλά μακάρι να είχα 10ωρο πρόγραμμα στο σχολείο γιατί το ωράριο που είχα ήταν 19 ώρες. Όσον αφορά το τωρινό ωράριο μου ως καθηγητής εφαρμογών σε ΤΕΙ είναι 16 ώρες. Αυτά για να δείξω ότι δεν είχα ούτε έχω διαφορετική αντιμετώπιση.
    Κλείνοντας εύχομαι μακάρι να υπήρχε και ένας πολιτικός φορέας μνημονίου για να εκφραστούμε και εμείς οι δωσίλογοι των κατοχικών δυνάμεων.
    Χαιρετώ του αντιστασιακούς αγωνιστές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φίλε Γιάννη Π., σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια.
    Φίλε Δημήτρη, εγώ από τη μέρα που διορίστηκα δουλεύω γεμάτες 24 ώρες... άρα μπορώ να σου πω ότι και λίγες δούλευες σε σχέση με εμένα.
    Βλέπεις έχει διαφορά η Δευτεροβάθμια με την Πρωτοβάθμια. Επίσης, εύλογο είναι να διαπραγματεύεσαι με το συνάδελφο για να μην κάθεσαι χωρίς λόγο στο σχολείο. Δεν είπε κανείς να μη δουλέψει, προφανώς σου ζήτησαν να μην εχουν πολλά κενά στο ενδιάμεσο!
    Ο δημοσιογράφος δεν κάνει λόγο για αυτά, λέει ότι δε μπαίνουν καν στην τάξη! Αυτό είναι λάθος! Μπαίνουν και κάνουν κανονικά το πρόγραμμά τους! Το θέμα είναι για εκείνον ότι μπαίνουν λίγο (πχ σε σχέση με τον οικοδόμο που δουλεύει 8 ώρες).
    Δε σου λέω ότι όλοι είναι άγγελοι ή διάβολοι αλλά... έλεος, δεν εξάγει λογικά συμπεράσματα ο κ.Μανδραβέλης γιατί απλά... έχει λάθος δεδομένα! Ως εκπαιδευτικός που ασχολείται με τους υπολογιστές θα ξέρεις... λάθος ΙΝPUT, ΛΑΘΟΣ OUTPUT!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή